Varadero - Reisverslag uit Kwadendamme, Nederland van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Varadero - Reisverslag uit Kwadendamme, Nederland van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

01 Januari 2010 | Nederland, Kwadendamme

Hallo allemaal,

Hier ons laatste verslagje vanuit Cuba. Donderdagavond zijn we aangekomen in Varadero. Het is een erg mooi hotel, we zitten all inclusive. Even wennen dat je niks hoeft te betalen. We kijken onze ogen uit hier. Wij hebben al lang gezien dat wij geen echte all inclusive mensen zijn.. wat wordt er hier gegeten.. niet gewoon meer. Sommige mensen zien er dan ook echt all inclusive uit. Maar dan hebben wij ook wat te kijken. Het is een mooi strand hier, dus daar hebben we lekker liggen zonnen want het weer is nog steeds goed.
We hebben vrijdag onze huurauto ingeleverd. De man van Transgaviota heeft alles goed nagekeken maar we hebben er geen nieuwe deuken bijgereden dus mochten we zo weer terug naar ons hotel. Veel prijsverschil voor een taxi terug (niet zo ver ong. 3 km) de ene vroeg 10 cuc, de andere 8 maar we hebben er een genomen van 2 cuc. Tip voor mensen die naar Cuba gaan en geen creditcard hebben: een auto huren en contant betalen kan bij Transgaviota.

Daarna hebben we onze tweede duik gemaakt. Mooie duikapparatuur hier, redelijk nieuw. Maar slechte voorlichting. Het bleek een stromingsduik te zijn en dit was niet vertelt. We werden vanaf het strand met een bootje naar het rif gevaren. Daar moesten we ons achterover van de boot het water in laten vallen. De eerste man ging van boord en die ging naar rechts in plaats van naar links.. wij denken die snapt het zeker niet. Toen gingen wij van boord.. maar toen snapten we het snel genoeg er stond een behoorlijke stroming waar amper tegenin te zwemmen viel. Dus even flink ploeteren om bij het ankertouw te komen. Eenmaal daar was het wachten op de rest. Dat duurde en dat duurde.. de duikleider kwam zeggen dat we vast af mochten dalen. Hij gaf een ruk aan de inflator van je jack.. dat liep leeg en daar zonk je.. dat doen we toch liever zelf. Op het gemak langs het touw naar benenden, zodra je los laat drijf je af dus dat doen we maar niet. Pascal is zo beneden, ik heb wat last van mijn oren en kan rechts niet klaren. Eenmaal beneden wachten we weer zo'n 10 minuten.. maar niemand daalde af.. ja eindelijk daar kwam de duikleider met nog een vrouw, de andere 2 mannen waren nergens te bekennen. Onze lucht was inmiddels gedaald naar 150 bar.. dus al 50 verbruikt.. De duik was niet zo mooi als in Maria La Gorda.. hier was het water erg troebel door de sterke stroming en ook was er veel bruin koraal.. weinig kleur en ook weinig tropische vissen. Af en toe moeten we ons laten dwalen over de stroom.. best wel spannend.. maar gelukkig komen we weer uit bij het ankertouw na een duik van 45 minuten en maken we een goede opstijging. Dan gaan we met de boot terug naar het strand en laten we de duikspullen uit.

Dan gaan we lekker uitrusten van de reis op het strand. Nog wel even goed smeren want zo bruin zijn we nog niet. We gaan nog een tijdje waterfietsen, die kan je hier gratis gebruiken van het hotel. Heerlijk dobberen op het water.
Dan is het tijd om te gaan douche en op naar ons oudjaarsdiner. Het ziet er redelijk chique uit. Veel vis, maar het is best lekker. Dan wachten tot het 12 uur is. Het oud en nieuw was geen groot feest op het resort. Er was een leuke show tot 23:50, daarna spaans gebabbel en om 0:00 nieuwjaar wensen.. zonder vuurwerk! Dat hadden we niet verwacht, want er hing al een uur een vieze diesellucht rond het hotel dus wij dachten dat er een spectakel kwam.. maar dat bleef uit. Nog even naar de discotheek en maar naar bed.

Vrijdag 1 januari onze laatste echte hele dag in Cuba.. Een heerlijk dagje strand... wat 's ochtends begint met een heerlijke massage die we wel verdient hebben. Daarna maken we onze nieuwjaarsduik, lekker warm hoor geen kippevel en ook geen klappertanden. Dan gaan we lekker luieren en nog een beetje water fietsen in de hoop nog wat bruiner te worden. Aan het einde van de middag gaat het hard waaien en nu regent het ook. Hopelijk morgenochtend wel droog want dan willen we nog even de laatste cubaanse zonnestralen meepakken! We worden om 14:00 opgehaald bij ons hotel en gaan om 17:10 de lucht in. Helaas een eerst naar Mexico city nog mensen ophalen dus een tussenlanding, dan vliegen we door naar schiphol waar we zondag om 11:45 zullen landen.

Groetjes en tot binnekort,
Pascal en Patries

En voor iedereen gelukkig nieuwjaar :)

• 02 Januari 2010 - 09:43

He An Lu De:

Gelukkig Nieuwjaar

intensieve vakantie aan alle verhalen te lezen, maar jullie hebben het volgens ons toch goed naar de zin gehad. nog een plezierige laatste dag en een goede vlucht terug toegewenst.
    Groeten.

• 02 Januari 2010 - 12:50

Marietje En A3:

de 17 dagen zijn weer bijna voorbij vannacht heeft het weer een beetje gesneeuwt hier. passen jullie op daar in mexico city voor de bek.griep grapje.voor jullie is de tijd om gevlogen denk ik.het thuisfront zal het wel fijn vinden jullie weer heelhuids terug te zien.gr.A3 en Marietje

• 02 Januari 2010 - 18:46

Pap En Mam:

En dan zit het erop, na een mooie rondreis op Cuba. Met heel wat kilometers afgelegd te hebben.
    Winterjassen liggen al in de auto.
    Hoop dat het vannacht niet weer gaat sneeuwen.
    Ik kijk straks nog wel voor de aankomsttijden staan er nog niet op.
    Goede terug reis en zie jullie morgen gelukkig weer, was toch wel lang hoor.
    Groetjes Mam