van Ubud naar Candi Dasa - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu van Ubud naar Candi Dasa - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

van Ubud naar Candi Dasa

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

15 Oktober 2012 | Indonesië, Denpasar

12-10
hallo,

Vanmorgen rijden we naar het belangrijkste tempelcomplex van bali Pura Besakih hoog in de bergen. We hebben inmiddels wel een beetje door dat onze gids een echte tempel fan is. Voor hem hebben alle tempels ook een betekenis en hij kan er met veel passie over vertellen maar voor ons is de ene tempel eigenlijk net zoals die we daarvoor ook hebben gezien alleen de bouw is anders. Maar als we bij dit complex aankomen is het wel indrukwekkend, het is echt heel groot en er is een ceremonie aan de gang, wan thet is voor de hindoes een goede tijd om te trouwen volgens de lunakalender.

Na deze tempel rijden we door de bergen waar we een paar keer stoppen om foto’s te maken, want ook hier is het prachtig. Helaas kunnen we pas weer foto's uploaden als we thuis zijn want hier zijn alleen openbare netwerken die zo ingesteld zijn dat dat dus niet gaat.

Na een tijdje naderen we de vulkaan die voor het laatst in 1985 is uitgebarsten. Je zou niet zeggen dat dit al 27 jaar geleden is, want de omgeving is nog helemaal zwart en over waar je kijkt rijden grote trucks met vulkaanzand en stenen voor export.

Hier stoppen we voor de lunch. In een restaurant met mooi uitzicht op de vulkaan en het kratermeer. Daarna rijden we door naar singaraja, waar we weer een tempel bezoeken, gelegen aan de zee. Ook hier is een ceremonie aan de gang. Er zijn behoorlijk wat mensen hier. Er zouden hier ook vleermuizen zijn, maar daar is het natuurlijk veel te warm voor op het midden van de dag, dus die houden zich schuil in de grot. We zijn wel onder de indruk van het zwarte strand. Het vulkaanzand schittert als kleine kristalletjes, dus daar gaan we even wandelen. Terwijl de gids een kopje koffie drinkt bij de mensen van de tempel. Daarna gaan we door naar ons hotel in Lovina. Waar we nog even kunnen genieten van zon, zee & strand. We kijken naar de zonsondergang (wat niet heel romantisch was want er liepen allemaal van die vervelende verkopers met sarongen, sieraden en houten dolfijnen) maar ze snapte niet helemaal dat we er geen interesse in hadden, na 10x 'no thank you we’re not interested’ bleven ze nog aanhouden.

Nadat we opgefrist zijn gaan we een drankje doen in de hotelbar. We maken het niet te laat want morgen gaan we vroeg de zee op om dolfijnen te spotten.