Santiago de Cuba - Reisverslag uit Kwadendamme, Nederland van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Santiago de Cuba - Reisverslag uit Kwadendamme, Nederland van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Santiago de Cuba

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

20 December 2009 | Nederland, Kwadendamme

17 december 2009 Holguin:

We zijn al om half 6 wakker. We gaan douchen en pakken onze koffer in want om 7:00 gaat het ontbijt open. We willen hier graag op tijd weg. Om 7:30 zijn we klaar met ontbijten en bestellen we een taxi want we moeten onze huurauto op halen op het standskantoor in het centrum. Als de taxi arriveert laten we onze voucher zien waar we heen willen. Hij vertelt ons dat de auto hier afgeleverd gaat worden. Wat nu?? Wie heeft er gelijk. Pascal gaat met de man mee naar de receptie. Ook daar zeggen ze dat de auto hier afgeleverd gaat worden. We vertrouwen erop en inderdaad om 10:00 is de man van de autoverhuur er met onze auto. Een zilvere peugeot 206 met heel veel deuken. Maar dat geeft niet.. als hij maar rijdt.. Maar ook dat is helaas niet helemaal zoals we hopen. Nadat we het contract hebben getekent rijden we weg. We zijn nog geen 3 straten bij het hotel vandaan of er gaan een lampje branden op het dashboard van de motor. En ook gaat er een piepje af. We besluiten terug te rijden naar het hotel. De man zegt dat het niks is. Hij geeft een paar keer flink gas en het zal wel goed zijn. We gaan op weg naar Santiago maar vertrouwen er toch niet helemaal op. Het piepje gaat steeds vaker af. Ook trekt hij niet echt lekker op. Na een uur of 2 rijden komt de teller ook niet meer boven de 50 km/h.

Als we in Santiago zijn zoeken we het verhuur bedrijf op, en opperen een nieuwe auto. Er volgt een lange middag met reparatie.. maar nee dit gaat het niet worden. Morgen om 14:00 staat er een andere auto voor ons klaar.

We gaan op zoek naar ons hotel. Wat een paleis. Super luxe. We verkennen het hotel en gaan dan een hapje eten. Er staan leuke kraampjes waar we wat beeldjes kopen.

18 december 2009 Santiago

Vandaag verkennen we de stad. De Cubanen zien aan je neus dat je Hollander bent wat de sjaggelaars komen al snel op ons af. We wimpelen ze een beetje af. Na een bezoek aan het museo de carnaval bezoeken we het plein voor de Kathedraal.. dit was geen goede keuze. We worden bestormd door bedelende mensen, ze willen geld, zeep en pennen. Voor we 1x adem kunnen halen zijn we al door de pennen voorraad van Henry en Angelique heen. Maar we hebben de mensen wel gelukkig gemaakt.

Daar komen we ook Oresto tegen. Hij spreekt een beetje Nederlands. Hij geeft ons een rondleiding door de stad en vertelt veel ins en outs, erg handig en hij is aardig. Hij laat ons een paladares zien, waar we een doosje sigaren kopen en een fles rum uit Santiago. Ook kunnen we hier vanavond eten, het schijnt goed te zijn.

We lopen langs een oude americaanse Buick die dient als taxi. Oresto vertelt dat we hiermee het kasteel kunnen bezoeken en het millitaire kerkhof. We sluiten een deal en daar gaan we in de oude Buick door het centrum van Santiago. We bezoeken de twee bezienswaardigheden en keren daarna terug naar de stad.

We zwemmen een rondje bij het hotel in het zwembad en halen daarna onze andere huurauto op, een peugeot partner. Hiermee kunnen we onze weg vervolgen.

's Avond gaan we naar het centrum, eten bij de paladares Juliana. Het smaakt inderdaad erg lekker, we eten pork en bakbanaan. Hierna willen we naar het plein waar er swingende cubanen zouden zijn die salsa dansen.. maar die hebben we niet gezien, het was angstvallig stil op het plein, alleen wat slenterende mensen.

We gaan terug naar ons hotel en gaan lekker slapen, klaar voor de reis naar Guardalavaca.

• 20 December 2009 - 10:55

Josh:

Geen witte kert voor truus dus ;) Heb net gelezen dat je gaat samenwonen! Leuk man, gefeliciteerd! Zal wel stilletjes worden voor mama jennie en papa bert ;) Maar ik lees dat je het wel erg naar je zin hebt. Doe voorzichtig en hele leuke dagen daar.
    Groeten josh

• 20 December 2009 - 11:53

Mariekje:

Heej Vakantiegangers,

Wat een belevenis zeg! zo zie je maar wie dat peugeots ook niet altijd betrouwbaar zijn!

veel plezier en succes!

• 20 December 2009 - 12:58

Mams:

Hallo Patricia en pascal.

Al een hele belevenis achter de rug.Gelukkig dat er een andere auto is geregeld, want net iets dat op de mini mook lijkt is maar niks.
    Jullie missen niks hier hoor, koud sneeuw en vorst. Misschien wel het kerstgevoel???
    Wij wensen jullie een hele prettige voorzetting van jullie vakantie.
    Kijk goed uit voor die duistere mannen hé.
    Liefs dikke kus mam en pap

• 20 December 2009 - 14:53

Marietje En A3:

Hoi vak.gangers jullie zijn weer een ervaring rijker leuk dat we een beetje alles kunnen volgen via de mail het weer is hier erg slecht sneeuw en koud.Wie weet kom je de swingende cubanen nog tegen.Geniet nog maar lekker groetjes en tot horens A3 en Marietje

• 23 December 2009 - 16:40

Marjo:

Heee Pat en Pas,

Je hebt vanmiddag het akkerwinde-kerstdiner gemist: stamppot peen en juun! Je kerstpakket staat klaar hoor! Fijne vakantie verder nog!

Groet,
    Marjo.

• 25 December 2009 - 13:28

Pap En Mam:

Hallo Patricia en Pascal.

Een hele mooie Kerst voor jullie. Heel speciaal dit jaar helemaal in Cuba.
    Vergeet geen foto te maken hé op het strand met Kerstmuts.
    Morgen kunnen jullie tussen de dolfijnen zwemmen, althans dat stat in de reisgids.
    Een goede reis verder, geniet ervan.
    Liefs Pap en mam (jennie en Bert)