Amsterdam - Holguin - Reisverslag uit Kwadendamme, Nederland van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Amsterdam - Holguin - Reisverslag uit Kwadendamme, Nederland van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Holguin

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

20 December 2009 | Nederland, Kwadendamme

Hallo allemaal,

Hier ons eerste reisverhaal vanuit Cuba.

Woensdag 16 dec 2009:

4:00 de wekker gaat, allebei geslapen als een roos. Na het ontbijt nog even de laaste spullen in de koffer en zijn Dies en Leny er om ons weg te brengen. De komende dagen voorspellen ze winters weer in Nederland. Gelukkig ligt er nu nog geen sneeuw. De weg naar Schiphol verloopt precies volgens plan. We vertrekken rond half 6 en om half 8 komen we aan op de luchthaven.

We kunnen om 8:15 inchecken dus nog even wachten. We komen Fam. Hoondert tegen, wat een toeval, ook uit Kwadendamme, zij vertrekken vandaag naar Zuid-Afrika. Als we ingecheckt zijn drinken nog een lekkere Hollandse bak koffie met een saucijzenbroodje. Dan gaan we rond kwart voor 10 door de douanne en bekijken nog even wat winkeltjes en scoren nog wat tijdschriften voor in het vliegtuig.

Om 11:12 stijgen we op. De vlucht verloopt goed, een klein beetje turbulentie. Om half 9 landen we op het vliegveld van Holguin. Het daar dan 14:30. We stappen in de buitenlucht uit, lekker warm en volop zon! We zijn zo door de douanne en ook onze koffers komen als snel voorbij op de band.

Er staat al een taxi voor ons klaar die ons naar ons eerste Hotel brengt. Onderweg begint onze Cubaanse reis al want we zien van alles. Alleen het verkeer is al een hele belevenis op zich. Alles rijdt hier door elkiaar op de weg; fietsers, motors, auto, vrachtwagen, ossekar, paard en wagen enz. Geweldig om te zien. Ook liggen er behoorlijk diepe kuilen in de weg.

Eenmaal bij het hotel zijn we snel ingecheckt en kunnen we naar onze kamer. Het is een soort betonnen hol, waar we gelukkig maar 1 nacht blijven. Het is er erg donker en het stinkt er naar schimmel.

We drinken nog wat aan het zwembad. Er zijn bij dit hotel veel oude mannen met jonge meisjes, wij zetten er onze ?? bij. We nemen een douche, eten nog een hapje en gaan om 18:45 lekker slapen. Op naar Santiago de Cuba

• 20 December 2009 - 13:07

Mams:

Maar goed dat jullie op woensdag zijn vertrokken.
    Het zou nu niet meevallen om in Amsterdam te komen. Gelukkig alles op tijd, en een goede vlucht gehad. Jammer van het betonnen hol, op naar het volgende hotel.
    heel veel plezier jullie tweetjes, zorg goed voor elkaar en dicht bij elkaar elkaar blijven hé. Die oude mannetjes ????
    Groetjes liefs ons

• 21 December 2009 - 20:41

Els En Ronald:

geniet maar lekker van het mooie weer. Hier is het koud en er ligt veel sneeuw!