Santa Lucia en Sancti Spiritus - Reisverslag uit Kwadendamme, Nederland van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Santa Lucia en Sancti Spiritus - Reisverslag uit Kwadendamme, Nederland van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Santa Lucia en Sancti Spiritus

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

25 December 2009 | Nederland, Kwadendamme

Merry X-mas allemaal!

Vanuit Guardalavaca zijn we op maandag 21 december vertrokken naar Santa Lucia. Vol goeie moed gingen we op weg.. na ongeveer 20 minuutjes rijden kwam er een auto toeterend voorbij en die bleef naast ons rijden.. nee toch denken wij.. en jawel een lekke achterband. Dan maar stoppen op een stukje veilige berm. En verwisselen maar.. maar dat blijkt niet zo eenvoudig te zijn. Pascal doet de krik onder de auto en begint met het losdraaien van de bouten... maar helaas de sleutel is te groot dus draait over de bouten heen.. Frustratie!!! Dan maar op een lekke band terug naar het hotel. Die verwijzen ons door naar een verhuur dichtbij het hotel.. maar dat is de concurent. Maar de meneer is zo aardig om de band op te pompen en ons de weg te wijzen naar Transgaviota waar we de auto gehuurd hebben. Enfin.. twee en half uur later zit er een andere achterband aan en ligt er een andere reserveband in de kofferbak want ook daar zat een scheur in. Ook hebben we nu een passende sleutel meegekeregen. Dus daar gaan we weer ... op weg naar Santa Lucia. Rond half 3 arriveren we daar. We droppen snel onze koffers op de kamer want we weten dat er een duikschool is op het resort, daar gaan we eens een kijkje nemen en een afpraak maken. Het is tot 17:00 open dus echt haast hebben we niet. Als we er aan komen valt het wel een beetje tegen want vandaag wordt er niet meer gedoken, de laatste duik iso m 13:00.. dus dan maar een afspraak voor morgenochend 9:00. We vermaken ons op het resort, door wat te snorkelen.. maar het is behoorlijk bewolkt dus echt lekker is het niet. Na het dinner drinken we nog een Cubaanse cocktail en gaan dan naar bed, dan zijn we goed uitgerust voor de duik.

Dinsdag 22 december:
Na het ontbijt maken we ons klaar.. als we aankomen bij de duikschool is het al druk.. maar dat is niet voor niks.. iedereen wordt opgevangen want het weer is te slecht dus de duik gaat niet door!! grrr!!! We kunnen wel mee met een duik om 12:45 ergens anders.. maar dat is helaas voor ons te laat want we moeten vandaag 4 uur rijden naar Sancti Spiritus. Dus pakken we onze koffers is en 4.5 uur later arriveren we in Sancti. Daar gaan we gelijk het centrum verkennen, het is een klein en sfeervol stadje.. maar het mist wel wat charme. Na een half uurtje hebben we alles bekeken. We doen een terrrasje en plannen de dagtrip voor morgen. We gaan een dagje naar Santa Clara.

KerstGroetjes van Ons

• 26 December 2009 - 10:49

Henry,angelique&kids:

Ha luitjes,
    Jullie hebben toch nog wel een leuke vakantie
    na enkele tegenslagen?? We gaan er vanuit van wel, want zo te lezen is het net zo druk of zelfs drukker als wintersport.
    Jullie komen toch wel uitgerust naar huis? Veel plezier verder van ons allen en veel zon gewenst.
    Groetjes.