Zapata - Reisverslag uit Kwadendamme, Nederland van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Zapata - Reisverslag uit Kwadendamme, Nederland van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Zapata

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

26 December 2009 | Nederland, Kwadendamme

Hallo allemaal,

daar zijn we weer, vandaag een bijzonder zonninge tweede kerstdag! VAndaag een dagje Zapata, een mooi natuurgebied hier op Cuba. Eerst de Krokodillenfarm / kwekerij bezocht. Was klein en we zouden niet graag willen ruilen met de jonge krokodilletjes, zielig met heeel veel in een hokje met echt heel vies groen water. Rondleiding in het spaans, bepaalde woorden gaan we al verstaan, verder is abra cadabra en wat handen werk. Wel nog op de foto met een kleine kroko in onze handen.. wel met een touwtje rond zijn bek.

Daarna met een bootje gevaren naar een indianendorp. Kokosnotensap gedroken en gefrituurde krokodil gegeven, was best lekker.

Aangezien het mooi weer was vandaag zijn we doorgereden naar de Playa (strand). Onderweg zijn we bij een mooi stukje water gestopt om te snorkelen. Ook was het er druk om te duiken.. wij bewaren de duik voor Maria La Gorda waar we dinsdag heen gaan. Het schijnt daar echt een paradijs te zijn. Het rif was hier nog mooier dan bij Trinidad. En.. we hebben een regenboogvis gezien, echt heel mooi. Ook veel mooie andere vissen en een grote kreeft. Na onze snorkeltrip nog een bron bezocht. In deze bron zwemmen tropische vissen. In de bron kan je snorkelen, vanaf de kant zag het er heel mooi uit, maar eenmaal erin leek het wel een beetje op het veerse meer. Even een snelle blik onderwater en gauw eruit en door naar de playa.

De stranden staan aangegeven op borden langs de weg met hele mooie plaatjes.. maar hoe ze die foto's gemaakt hebben?? vast niet van dat strand want de strandjes die we tegen kwamen waren klein en niet heel mooi. Maar wel even heerlijk gezwommen en in de zon gelegen. En eindelijk een klein beetje bruin geworden.

Daarna terug naar Cienfuegos over de snelweg, voor hier echt een luxe, een van de betere wegen, maar die loopt alleen aan deze kant van het eiland. Terug in het hotel even douche en eten en een rondje gedaan door de stad. Alles was al dicht, alleen een touristenshopje was open, daar hebben we een salsa cd voor in de auto gekocht kunnen we swingen onderweg. Nu wachten op de show die om 22:30 begint hier in de discotheca in het hotel.

Morgen gaan we naar Havana voor 2 dagen.

Groetjes ons

• 27 December 2009 - 11:59

A3 En Marietje:

Hoi P en P heb je de hagedissen toch wel verwijderd voor je ging slapen ik deed geen oog dicht jammer van de regen maar we zullen hopen dat het achter de rug is en dat jullie een zonovergoten laatste week hebben.We hebben hier een witte kerst gehad.

• 27 December 2009 - 12:01

A3 En Marietje:

drukte op verkeer knop wil jullie nog veel duik en snorkelplezier wensen groetjes en tot het volgende verslag A3 en Marietje

• 27 December 2009 - 12:46

Pap En Mam:

Hoi Pascal en Patricia,
    Daar ben ik weer, wel leuk zo'n weblog weten we al veel, voor dat jullie thuis zijn.
    De krokodillen hebben daar dus geen goed leven.
    Goede reis vandaag naar Havanna, Pascal al een Havanna opgestoken?????
    Groetjes en veel plezier nog.
    Groetjes Pap en Mam (Bert en Jennie)

• 27 December 2009 - 13:50

Pa En Ma:

leuk jullie berichten te ontvangen en te lezen,eindelijk goed weer voor jullie de sneeuw is hier weg . Krokodillen hebben wij ook genoeg gezien maar die waren wel gevaarlijk. Hopelijk nog veel zon deze week en geniet ervan .gr.