Duiken op Gili Trawangan - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Duiken op Gili Trawangan - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Duiken op Gili Trawangan

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

09 Oktober 2012 | Indonesië, Denpasar

Goedemorgen! 6-10

Uitslapen kunnen we hier niet echt. Meestal zijn we al voor 7:00 uur wakker.. maar ja dan hebben we wat aan onze dag. We gaan ontbijten en daarna weer een poosje chillen aan het strand. Rond de middag gaan we naar het strandtentje voor een stevige lunch. Want om 13:30 uur gaan we duiken bij het Meno Wall Reef. We doen een briefing en daarna gaan we 5 minuutjes met de boot naar het rif. Het is wel een luxe duik want we moeten zelf niet sjouwen met alle spullen. Als we arriveren wordt onze set omgehangen en met een achterwaartse rol gaan we te water. Na wat problemen om te klaren gaan we na 5 minuutjes van start.

Een mooie trip langs het rif. Met de camera, het gaat goed tot dus ver. We zien ‘finding Nemo’ ook wel clownvis genoemd. En nog meer van zijn vriendjes op het rif. Ook zien we hele grote kreeften, inktvis en een worm van een paar meter lang. Ook het rif heeft prachtige kleuren en veel verschillende soorten koraal. We zullen jullie een impressie geven met de foto’s. De camera kan maar tot 12 m. Op een gegeven moment zaten we op 14.5m maar dat was toch niet zo best voor meneer Lumix. Er kwam wat vocht onder het schermpje.. dus maar snel weer wat verder terug naar boven.

Na 57 minuten komen we weer terug aan de oppervlakte. We hebben een Canadese instructeur Evan. Je kan wel zien dat hij hier dagelijks duikt want hij weet hier en daar wat kreeften of andere vissen te zitten. Ook hebben we nog een bijzondere naaktslak gezien, die hij nog bijna nooit wat tegen gekomen.

Terug aan wal doen we nog een briefing en dan gaan we lekker aan het zwembad liggen. Dan gaan we ook nog even aan de poolbar zitten. In het zwembad staan krukjes en daar kan je je cocktail bestellen.. dus dat proberen we eens uit! Dat bevalt prima.. lang leve de vakantie!

Groetjes P en P

Tags: trawangan, duiken