relaxen en mountainbiken - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu relaxen en mountainbiken - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

relaxen en mountainbiken

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

09 Oktober 2012 | Indonesië, Denpasar

8-10
Hallo,
Vandaag een echte relaxdag! Na het onbijt gaan we onze ochtendgymnastiek doen in het zwembad om daarna heerlijk op te drogen aan het strand. En zo gaat het de hele morgen lang.. als het wat te warm wordt springen we het zwembad even in (want de zee is hier heel ondiep en er ligt veel afgebroken koraal op de bodem dus dat is niet zo lekker aan de voetjes) en gaan dan weer terug om te lezen en zonnebaden. Na de lunch gaan we ons omkleden wat we hebben een moutainbike tochtje geboekt. Twee fietsen om het eiland mee rond te fietsen. We gaan goed opweg maar door het mulle zand willen deze veel gebruikte fietsen niet meer zo goed.. dus lopen we af en toe een stukje. Na een half uurtje houden we even een stop om ons vochtgehalte weer op peil te brengen.. want het is toch best nog wel warm.

Daarna vervolgen we onze tocht.. die een onverwachte wending krijgt.. want als pascal een beetje kracht zet om door het mulle zand te fietsen breekt zijn ketting.. vooruit of achteruit maakt niet uit.. want we zijn precies op de helft van onze tocht. Echt behulpzaam zijn ze ook niet als we mensen onderweg tegen komen.. want ja we hebben een fiets gehuurd bij de concurrent. Maar gelukkig vertelt een jongeman dat er iets verderop een dorpje licht waarmee we een stukje kunnen afsnijden. Dus wordt onze fietstocht een wandeltocht. Nouja zo zien we toch nog een groot stuk van het eiland. Als we terug bij het hotel komen en de fietsen inleveren en onze happening aan de verhuurder voorleggen zegt hij als we klaar zijn het uileggen ‘finisht? Ja wat denk jij dan? Maar we willen graag een beetje sympathie zien en niet dit botte gedrag en ineens doen alsof je geen Engels meer spreekt. Als we even aanhouden krijgen we onze zin.

Het zweet siepelt van ons lijf.. dus gauw onze zwembroek en bikini terug aan om nog even een frisse duik te nemen en voor de laatste keer bij de gezellig barkeeper een drankje doen in het zwembad. Onze favoriet is inmiddel de Illusion.. maar de mojitootjes zijn hier ook heerlijk. We vragen of hij die laatste in het bubbelbad wil brengen.. haha dat doet hij op voorwaarde dat als we op huwelijksreis gaan ook weer hier komen om bij hem wat te drinken.. natuurlijk zeggen we ja ;)!

Niet veel later volgt er een stelletje uit Amerika, waar we nog een leuk gesprek mee hebben. Als de avond is gevallen gaan we douchen en voor de laatste keer eten in de beachbar. We gaan een keer voor het buffet, je kan hier je stukjes vlees en vis zelf aanwijzen een ook de nasi wordt vers voor je gemaakt en je kan aanwijzen welke ingrediënten je erin wilt.. hmmm!!

We sluiten af met koffie en thee en gaan dan onze tassen inpakken want morgen om half 9 meert de speedboot aan die ons weer terug naar lombok brengt. Daar wacht Yin (de gids) weer op ons om ons naar het vliegveld te brengen. Want we vliegen morgen naar Bali.

Groetjes P en P

• 09 Oktober 2012 - 17:12

Petra:

Hahaha ketting kapot, ja vervelend idd!! Gelukkig heb je 's avonds nog heerlijk kunnen genieten. Veel plezier in Bali..

• 10 Oktober 2012 - 12:24

Pap En Mam:

Die Pascal heeft natuurlijk te veel kracht op gebouwd tijdens de vakantie, uitgerust dus dacht zal er eens tegenaan gaan. kalorietjes verbranden doen jullie wel, zo actief met alles. xxxx