van Gili Trawangan via Lombok naar Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu van Gili Trawangan via Lombok naar Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

van Gili Trawangan via Lombok naar Bali

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

09 Oktober 2012 | Indonesië, Denpasar

9-10-12
Na het ontbijt betalen we de rekening van een paar miljoen roepies en vertrekken we met de boot terug naar het vaste land van Lombok. In één ruk rijden we naar de luchthaven. Die nog redelijk nieuw is. We zijn goed op tijd, dus kunnen we alles op het gemak doen. Maar goed ook want natuurlijk zijn onze tassen weer eens te zwaar. We zouden met Lion Air vliegen waar we 20kg pp mee mogen nemen.. maar nee we vliegen met wings air en daar is het maar 15 kg. Dus dat betekent dat we weer 13 kg te zwaar zijn. Maar dat is hier gelukkig niet zo duur. Op schiphol betaal je daar algauw zo’n 100 euro voor, hier moesten we 72.000 roepies neertellen.. omgerekend zo’n 6 euro. Daar kan je wel een korte broek extra voor meenemen.

Als alle verplichte handelingen achter de rug zijn gaan we nog een cappuccino drinken boven en dan naar de gate. Het is hier wel een beetje een warboel want alle binnenlandse vluchten vertekken vanaf gate 1 en 2 die samen een wachtlokaal hebben. Om de klapscheet wordt er wat omgeroepen.. maar gelukkig kan deze omroepster beter engels als die op de luchthaven van Denpasar en kunnen we het redelijk volgen. Iets verlaat stappen we in en stijgen we op. Wat grappig.. een klein vliegtuigje met propellers. Het maakt verschrikkelijk veel herrie.. maar vliegt goed. Een half uur later zijn we geland op Bali. Daar gaat het een stuk sneller als de vorige keer omdat we alle formele zaken daar al geregeld hebben. Het is nog wel even wachten op de bagage maar daarna kunnen we ervan door. De gids staat alweer op ons te wachten met een bordje. Na een half uurtje arriveren we bij het hotel. Ziet er wederom erg luxe uit! We zijn intussen wel een beetje slapjes en bibberig. Want vanmorgen om half 8 hebben we ontbeten en het is nu 15 uur geweest. We zetten de spullen op de kamer, verkleden ons en gaan gauw opzoek naar een lekkere lunch. Daarna gaan we nog even naar het strand en het zwembad.

Na de douche genieten we van de goede internetverbinding! Morgen vertrekken we naar Ubud.

Groetjes P en P

• 10 Oktober 2012 - 12:28

Pap En Mam:

zo we zijn weer helemaal bij, bedankt voor de leuke verhalen. xxx

Tags: trawangan, sanur