van Bali naar Flores - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu van Bali naar Flores - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

van Bali naar Flores

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

25 September 2012 | Indonesië, Denpasar

Hallo,

Vanmorgen vroeg uit de veren, 5:30 uur de wekker. Maar we hebben er zin in dus springen we eruit, pakken de tassen in en hebben zelfs nog even tijd voor een ontbijtje. We worden opgehaald door de transfer die ons naar het vliegveld brengt. Spannend hoor zo'n binnenlandse vlucht.. we zijn erg benieuwd wat voor vliegtuig er voor komt rijden. Maar het is best lastig om onze weg te vinden hier want we kunnen er niks van verstaan. Er wordt van alles omgeropen .. maar wij willen graag weten hoe het zit met onze gate. Nou maar gewoon geduld. En ja daar kunnen we dan eindelijk door de gate, in de bus op naar het vliegtuigje. Dit is wel even wat anders dan de grote klm waarmee we zijn gekomen, in dit vliegtuig kunnen 85 passagiers. In een goede 3 kwartier staan we op Flores. Het gaat hier nog wel echt heel primitief. Er wordt een karretje naast het vliegtuig gereden met de hand, en daarop worden alle koffers gelegd, die dan eerst lekker een tijdje staan te bakken in de zon. Dan gaat er een garagedeur open en worden de koffers 1 voor 1 naar binnen getilt en mag je als het jou koffer is hem ophalen.. maar er wordt wel even gecheckt met je vliegticket of het ook echt jou koffer is.

Als we buiten komen staat er weer een mannetje met een bordje Mr. Beulans (leuk hoe ze pascal zijn naam hier spellen). Hij vroeg ook nog even na of het zijn echte naam was. Hij brengt ons naar het hotel waar we de komende twee nachten verblijven. Ook is hij onze gids om het eiland te verkennen en gaat hij (als we het goed begrepen hebben, want de mensen hier spreken wel engels, maar het is niet zo duidelijk gearticuleerd) met ons mee naar komodo en sumbawa.

Als we het hotel verkent hebben.. wat is 10 minuutjes gebeurt is.. trekken we de conclusie dat hier weinig te beleven valt.. dus vragen we om een taxi naar het dorp. De chauffeur zet ons af bij de tourist shop. Natuurlijk willen die wel een tripje aan ons verkopen. We kunnen vandaag naar een waterval of met een prive kapitein gaan varen en snorkelen.. dat laatste lijkt ons wel wat. Dat is snel geregeld, nog even gauw wat geld wisselen.. en hop daar we de boot op. Richting kanawa (eiland).

Aangelegd doen we daar in het restaurant even een soepje en springen dan snel het water in want onderweg hebben we al mooie dingen gezien (koraal en blauwe zeesterren). Het is echt prachig onderwater. Heel veel vis, grote zeesterren, heeeele grote zeeëgels en mooi koraal. Het is hier alleen erg ondiep, dus soms is het lastig zwemmen.

Als we klaar zijn met snorkelen gaan we weer aan boord van de sjieke boot en varen we in een uurtje terug naar de haven van labuan bajo. Daar lopen we via een sloppenwijkje terug naar het dorp. Ondanks dat het er hier arm uitziet, zijn de kinderen volop aan het spelen en lachen en roepen "hellooo". Erg lief.

Op de terugweg richting een taxi zien we nog een leuk restaurantje aan het water waar we een tafeltje reserveren voor vanavond.

Dus wij gaan jullie nu weer verlaten... want daar gaan we gauw terug naar toe!

Groetjes,
p en p

ps: we zullen een foto plaatsen van onze sjieke boot.

• 25 September 2012 - 13:14

Peet:

Hahaha lekker hoor zo primitief!! Snorkelen, leuk zeg. Lijkt me erg mooi daar!! Veel plezier nog..

• 25 September 2012 - 18:30

Pap En Mam:

Hallo Patricia en Pascal.

Wat een belevenis allemaal, en jullie zijn er nog maar pas. Gaat vast allemaal heel super worden. Alles tot nu toe prima geregeld Mr. Beulens kennen ze in ieder geval. Hoeveel graden is het er? De onderwatercamera in orde? Liefs pap en mam xxx Veel plezier

• 25 September 2012 - 22:17

Pa En Ma:

hoi Patricia en Pascal,

Een mooie reis en zonnig weer (in tegentelling tot hier ,zeer onstuimig) Hele verhalen ,mooie foto''s
    Reizen met een prive gids heb ik zelf nog niet dikwijls meegemaakt zeg maar nog nooit
    Spannend om van 't ene eiland naar het andere te vliegen. Geniet ervan Groetjes pa en ma

Tags: flores