Flores Island - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Flores Island - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Flores Island

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

26 September 2012 | Indonesië, Denpasar

Hallo,

Vandaag hebben we een tour gedaan over het westelijke deel van het eiland. Om 7:30 uur werden we opgehaald door onze chauffeur en gids. Eerst hebben we de Batu Cermin (spiegelgrotten) bezocht. Dat is nog eens een echte grote, zo één uit een horrorfilm, waarin mensen verdwalen en rare wezens tegen komen. Wel.. wij zijn niet verdwaald en zijn ook geen rare wezens tegen gekomen.. maar het was er prachtig! Mooie druipstenen, kristallen en figuren gevormd door de stenen. En gelukkig geen paadjes die voor de toeristen aan zijn gelegd, maar gewoon lekker klim en klauterwerk.

De jongen die ons rondleidde was een student. De scholen beginnen hier pas in oktober, hij deed nu nog vakantiewerk. Hij wil later graag in de tourisme gaan werken, maar zijn engels was nog niet zo goed, waar hij zich meerdere malen voor verontschuldigde. Maar wij vonden het wel iets hebben. Bij terugkeer hebben we nog wat gedronken daar om ons vochtgehalte weer even op peil te brengen.

Na het bezoek aan de grot zijn we naar de lokale markt gegaan, waar de eigen geteelde groenten en verschillende soorten fruit verkocht worden. Het ziet er wel wat armoedig uit, maar wederom zijn alle mensen vrolijk en roepen met een behoorlijk accent 'helllooo' naar ons.

Na het bezoek aan de markt rijden we een hele poos door de bergen waar we op den duur stoppen bij het dorpje Melo. Daar wordt voor ons de traditionele Tari Caci (zweepdans) opgevoerd wordt. Eerst gaan we mee naar binnen in het grote huis op palen. Daar worden we welkom geheten door het hoofd van de stam. Hij geeft ons een zegen voor een goede reis en daarna krijgen we een kopje palmwijn (kittig spulletje). Als we weer naar beneden gaan mogen we op de tribune plaats nemen en voeren ze voor ons de Tari Caci op. Erg leuk om te zien. Pascal mag de attirbuten uitdelen die de mannen gebruiken tijdens de dans, en de eerste zweepslag geven.

Na de dansen doen we nog een spelletje met bamboestokken die open en dicht gaan en waar tussen je moet springen.. pff moeilijk. Na dit leuke bezoek worden we terug afgeleverd bij het hotel. Waar we de rest van de middag gaan relaxen aan het zwembad. Maar dit houden we na 3 uurtje wel voor gezien. Aan het einde van de middag gaan we ons opfrissen en nemen een taxi naar het dorp (labuan bajo) om een leuk restaurantje uit te zoeken voor vanvond. We drinken wat hier en daar maar vinden het uiteindelijk toch niks. Dus gaan we weer naar het restaurantje van gisteren. Waar we een heerlijk Nasi Goreng eten en een Cap Cup (verse groenten in een gebruide saus met witten rijst).

Morgen varen we naar het eiland Rinca om de varanen te spotten en gaan we snorkelen bij Pink Beach. De dag erna varen we in ongeveer 7 uur naar het eiland Sumbawa. Dus jullie zullen nog even moeten wachten op onze verhalen.. want we zijn even twee dagen niet bereikbaar.

Leny we willen graag nog even voor je zingen: Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria, in de gloria!! Hiep Hiep Hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Hopelijk heb je een fijne dag!

Tot over een paar dagen!

Groetjes,
P en P

• 26 September 2012 - 16:12

Pap En Mam:

Wat een belevenis. De foto's zijn leuk. Goede vaart morgen en we horen jullie weer over een paar dagen. Zeemansbenen hopelijk, of is het water daar rustig????? Gefeliciteerd met (schoon)mama.
    groetjes Pap en Mam

• 26 September 2012 - 18:47

Marietje:

Hallo P en P nog maar een paar dagen weg en al zulke belevenissen het klinkt allemaal goed.ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen genieten we toch een beetje mee.doe morgen voorzichtig en geniet van de boottocht en van alles wat jullie te wachten staat.gr. A3 en Marietje

• 26 September 2012 - 19:46

Verzenden ging weer niet snel genoeg naar mijn zin, dus 3x gedrukt.Sorry

• 26 September 2012 - 19:59

Sjaak:

Mooie plaatjes en heerlijk weer geniet er van wij net terug uit Frankrijk laatste week alleen maar regen

• 26 September 2012 - 20:12

Marielle:

Net jullie verslagen doorgelezen. Het is al een heel verhaal zo van een paar dagen. Leuk om te lezen! Goede vaart en geniet'ze verder!