Van Sumbawa naar Lombok - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Van Sumbawa naar Lombok - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Van Sumbawa naar Lombok

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

04 Oktober 2012 | Indonesië, Denpasar

Hallo

1-10-12

Vanmorgen om 7 uur aan het ontbijt, want tussen half 8 en 8 uur willen we vertrekken. Het is nog twee uur rijden naar de boot, en we willen graag de boot van 10 uur halen. Onderweg zien we niet veel nieuwe dingen meer, alleen 10 minuutjes voor de boot zijn er gouddelvers bezig. Ze vragen ons of we dit willen zien.. ja natuurlijk! Wat een werk zeg, een beetje een hele dag rondjes draaien met een bakje modder, waardoor de gouddeeltjes aan elkaar kleven, dan gaan ze in een flesje met water, waardoor het vloeibaar wordt. Als ze genoeg hebben mixen ze het met ijs, waardoor het weer vast wordt, daarna houden ze het in het vuur waardoor het de gouden kleur krijgt. En boven op de berg hakken mannen onder kleine tentjes stukken van de stenen.

Als we arriveren bij de boot moeten we rennen (wat niet zo makkelijk is met zo’n grote tas op je rug) en dan kunnen we nog net mee met de boot van 9:45.. wat een mazzel.. want natuurlijk lopen hier weer van de verkopers en zingende kindjes die graag iets aan je kwijt willen. Zodra we aan boord zijn gaan de klep dicht gaan we het water op .. pff na een kwartier nemen we toch maar een reispilletje.. het water gaat echt behoorlijk tekeer. Die werken gelukkig erg snel. 2 uur later leggen we aan in Lombok. Ook daar staat weer een gids met chauff op ons te wachten. Wat een leuke vent die gids, een grote en bolle hindoe. Als we in de auto stappen begint hij te ratelen..2 uur later arriveren we bij het hotel.. nou wel weten zowat alles al over de reis die we over dit eiland gaan maken. Jammer.. want we moeten alweer afscheid van hem nemen.. hij is van een andere organisatie dan waarmee we de trip over lombok gaan maken. Wauw! Wat een mooi resort.. maar helaas.. we zijn hier maar 1 nachtje. We gaan lekker wat eten.. want dat hebben we vanaf vanmorgen niet meer gedaan en het is inmiddels 3 uur. Mmm.. eindelijk.. ze hebben pizza. Dan springen we nog even in het zwembad en gaan opdrogen aan het strand. Het is niet meer zo heel warm, dus gaan we na een uurtje richting de kamer om te douchen. Dan gaan we aan het strand een cocktailtje drinken.. mmm! Happy Hour dus dat komt wel goed. Mai Tai en Tropical Punch..

Morgen gaan we via de noordkust naar Tetebatu.

Groetjes P en P