Snorkelen op Gili Nanggu - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Snorkelen op Gili Nanggu - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Snorkelen op Gili Nanggu

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

04 Oktober 2012 | Indonesië, Denpasar

4-10-12
Na het ontbijt worden we rond 9:00 uur opgehaald om naar Gili Nanggu te gaan voor een snorkeltripje. Het is ongeveer twee uur rijden naar het haventje. Het is een klein strandje met een paar lokale vissersboten die ons naar de overkant brengen. Het is maar een klein kwartiertje varen naar het bounty eiland. Mmm dit wordt een heerlijke dag. Eerst gaan we zwemmen en relaxen want alle snorkelspullen zijn uitgeleend/verhuurd. Maar dat geeft niet hoor.. we hebben de hele dag de tijd. De gids is hier blij mee want hij kreeg al een beetje stress.

Mmm heerlijk op het witte zand. En ook om t snorkelen is het prachtig. We maken weer een aantal onderwaterfoto’s. Halfverwege de middag gaan we terug naar het vasteland en rijden we nog langs een dorpje waar de weefkunst centraal staat. Maar dit is niet zo leuk als dat we in sumbawa in de achterwijk hebben gezien. Ergens achterin het dorp zit één vrouwtje te weven, en ergens anders tussen de huizen zit er nog 1 vrouwtje draden te spannen. Dan zijn we weer terug bij de ingang. Daar kunnen we nog in echte sasak kleding op de foto. Altijd leuk dus dat doen we. We krijgen kleding aan die ze bij een bruiloft dragen. De man maakt een paar foto’s van ons en ontdoet ons dan weer van de doeken. Dan gaan we terug naar het hotel om daar nog even te zwemmen.
Morgen vertrekken we naar Gili trawangan. Om een weekendje te chillen en uit te rusten van alle reisuren en indrukwekkende dingen die we gezien hebben.

Groetjes P en P

• 04 Oktober 2012 - 19:04

Pap En Mam:

Dat kan ik me voorstellen even een weekendje voor jullie eigen, geen gids die jullie komt lastig vallen.
    Geniet van jullie vrije weekend. Al veel gezien en beleefd deze twee weken, en wat staat jullie allemaal nog te wachten???? We lezen het in het volgende verslag. xxx

• 04 Oktober 2012 - 21:54

Marietje:

Hallo vakgangers wat een verhalen en wat ondernemen jullie veel, de foto"s zijn ook mooi. gaan jullie maar lekker van je vrije weekend genieten. We zitten nu naar PSV te kijken de ruststand is 2-0 voor je clubje ze doen het goed de laatste wedstrijden.Ik ga a.s. dinsdag een weekje naar Spanje dus zal daarna weer reageren gr. en tot het volgende verslag.A3en Marietje

• 09 Oktober 2012 - 17:08

Petra:

Heerlijk van de witte stranden, geniet ervan!!