Verbania - Reisverslag uit Rome, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Verbania - Reisverslag uit Rome, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Verbania

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

06 September 2010 | Italië, Rome

Vanmorgen na het ontbijt zijn we naar Stresa gereden. Daar zijn we met de gondel naar boven gegaan. Het was erg mistig. Dus in het begin zagen we nog wel wat maar toen we wat hoger de bergen in gingen was het één witte waas rondom de gondel. Eenmaal boven op 1300m zin we verder gegaan met de kabelbaan, deze moest nog opgestart worden, we waren de eerste klanten van vandaag. Het opstarten ging niet helemaal vanzelf.. maar na een kwartiertje wachten zaten we in de stoeltjeslift. Eenmaal boven op 1600m kwam de zon een klein beetje door. We hebben even bovenop de berg gekeken.. maar echt veel zagen we niet. We zijn naar de bobslee baan gelopen en hebben daar een rondje gebobt. Pascal zat bij de remmen.. deze hebben we niet zo heel veel gebruikt.. alleen een paar keer in de bocht want de bakjes waren nogal open. Je had wel een gordel aan.. maar of dat nou je zekerheid was??

Na de bobsleerit nog wat boven op de berg gewandeld.. niet weggelegd voor patricia.. die heeft de berggrond nog even van dichtbij bekeken. In de folder stond dat er daar eeuwige sneeuw lag.. maar die hebben we niet gezien. Toen weer met de stoeltjeslift mee terug naar 1300m. Waar we nog langs een botanische alpentuin gelopen zijn.. maar deze was een beetje verpauperd.Dus maar terug mee naar beneden.

Met de auto terug naar verbania gereden, waar we de boot gepakt hebben om op de verschillende eilandjes te kijken. Op de eerste zijn we uitgestapt.. en ook gelijk weer instapt want daar was alleen maar een kijktuin.. die hadden we er al twee gezien de afgelopen dagen dus die hebben we laten zitten. Op isola Bella zag het er beter uit, allemaal gezellig kleine straatjes. Tijd voor de lunch en een wandeling.
Na een uurtje stappen we de boot weer op en gaan we naar Isola superiore. Wat wel lijkt op het andere eilandje.. maar ook hier veel mensen, gezellige straatjes en kraampjes. Ook hier een uurtje vertoeft en daarna terug de boot op naar Stresa. We denken bij de kabelbaan uit te komen.. want we willen eigenlijk nog wel een rondje in de bob.. maar dat is toch niet helemaal het geval.. de kabelbaan ligt iets verder weg.. dus helaas geen rondje bobslee meer. Dan maar een cafe grande en een latte machiatto op het terras en met de volgende boot terug naar de haven.

Morgen vertrekken we naar het Comomeer.. maar de weersvoorspelling is niet bijzonder goed, 80% kans op regen.

Groetjes,
pascal en patries

• 06 September 2010 - 16:59

Pap En Mam:

Hoi,
    Was net jullie vorige verslag aan het lezen en er rolt er weer een binnen.
    Je eigen niet bezeerd toch met de val????
    Goede reis morgen.
    XXX

• 06 September 2010 - 17:16

De Akkerwinde:

Heeeee stelletje bofkonten, geniet van Italië en van elkaar! Wij zullen hier het werk wel doen.

• 07 September 2010 - 09:02

A3 En Marietje:

Jullie hebben al heel wat gezien zo te lezen. Klinkt allemaal goed hopen voor jullie dat het weer een beetje meewerkt.Hier is het koud en nat we hebben de zon jullie kant opgestuurd.gr.en tot het volgende verslag.A3 en Marietje

• 07 September 2010 - 09:44

Annemarieke:

Heej vakantiegangers,

Klinkt allemaal wel indrukwekkend! Jammer dat het begin toch een beetje tegenviel met het weer enzo maar het mooie moet allemaal nog komen! geniet er van en van elkaar!
    groetjes!