dive or not to dive - Reisverslag uit Termoli, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu dive or not to dive - Reisverslag uit Termoli, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

dive or not to dive

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

17 September 2010 | Italië, Termoli

om 4:00 uur gaat de wekker.. oef wat vroeg, maar we springen eruit want we hebben zin om te duiken. We gaan eerst om de auto, die hier ergens in de buurt in de parkeergarage staat.. hopelijk staat hij er nog.. en zitten er ook geen deuken in.. want ze proppen de auto's zo tussen de palen zodat er zoveel mogelijk in passen. We lopen in 1x goed en ja hij staat klaar, wel moeten we nog even dokken €60 voor 2 nachtjes.. oef! maarja op straat parkeren gaat hier niet want alles staat vol. Dan rijden we terug naar het hotel, laden de spullen in, en checken uit. Daar gaan (wederom zonder ontbijt) naar Termoli. Het is zo'n 4 uurtjes rijden.. dus de boot van 9 uur zouden we makkelijk kunnen halen. De stad uit is iets moeilijker.. hier hebben ze geen mannetjes die voor je auto uit fietsen om je de weg te wijzen.. wel hebben we navigatie.. maar ook die moet steeds herberekenen en weet het uiteindelijk niet.. jaja een uur later zijn we de stad uit, daar gaan we dan! De snelwegen zijn hier overal tolwegen, dus kaartje trekken als je erop gaat en inleveren en betalen als je eraf gaat.

Rond 7 uur stoppen we in een dorpje bij de bakker voor een croissant, mmm die zijn echt lekker, gevuld met een soort room. Dan rijden we verder.. in een wegrestaurantje drinken we nog een cappucino, die hier overgens heerlijk is. Dan vervolgen we onze reis.

Als we aankomen in de haven van Termoli.. is de boot al vertrokken.. internet moet je dus niet altijd geloven.. daar stond dat de boot om 9:00 vertrek.. nou die vertrek dus om 8:40 uur. We vragen waar het mooi is om te duiken.. ja op de eilandjes waar de boot naar toe vaart.. hier aan de kust is het alleen maar zand.. de hele strook tot venetie aan toe.. dat schiet dus ook niet op. De vrouw zegt dat we beter morgen terug kunnen komen.. maar dat past niet in onze planning.

We besluiten vast wat verder omhoog te rijden richting onze volgende bestemming, niet over de snelweg maar over de kustweg, want het is hier erg mooi. Onderweg zien we allemaal wijnboeren met hun trekkers rijden. De karren liggen vol met druiven. Als we stoppen om een foto te maken van een van de boeren stopt hij en mogen we van zijn druiven proeven, heerlijk sappig en smaakvol. We gaan nog in wat wijngaarden kijken, maar helaas zijn ze nergens aan het plukken. De druiven die hier hangen zijn ook wel rijp voor de pluk, enorm grote trossen. We kijken onderweg goed of we een wijnmakerij tegen komen, maar helaas.

Wel weten we nu hoe een kiwi groeit, want hier zijn ook kiwi-gaarden. Ook daar schieten we nog even een plaatje van.

We stoppen in pescara, een plaatsje langs de kust. We gaan op zoek naar een hotel.. die we snel gevonden hebben .. aan het strand. En er is nog plaats.. geen wonder want het is erg rustig aan de kust. onze overbuurman had dus gelijk, in september is hier het seizoen klaar. Maar het is mooi weer dus wij gaan lekker naar strand. We hebben het strand bijna voor ons alleen, dus kunnen uitzoeken waar we gaan liggen. Ze zijn alle spullen ookal aan het opruimen en sommige strandtenten zijn zelfs al gesloten. We zonnen een middagje en frissen ons dan op om het stadje in te gaan.. op zoek naar postzegels.. die kan je hier alleen bij de tabakwinkel kopen. Kaartjes hebben we al een tijdje in ons bezit, maar bij de winkeltjes waar ze kaarten verkopen.. verkopen ze geen postzegels.. niet echt handig dus. En ja na wat vragen vinden we een tabakstore. Zo nu kunnen de kaartjes op de post.

We vinden niet veen restaurantjes.. waar ze iets anders verkopen dan pizza en pasta. Onze maag is dit eten beu. Maar helaas het wordt een pizza. We lopen nog wat en gaan dan naar het hotel waar we nog wat drinken aan de bar (als enige klant).
Dan gaan we slapen, morgen reizen we verder.. naar ons huisje aan de kust.. zou er daar nog wel wat te beleven zijn??

Groetjes,
pascal en patries

• 17 September 2010 - 09:59

Pap En Mam:

Hallo,
    Belangrijk mooi weer en dat is het.
    Dat wordt vast geen Piza of pasta straks eenmaal weer thuis. Zo te lezen is het een mooie reis met veel belevenissen en bezienswaardigheden.
    Ben benieuwd naar al de foto's, daar kunnen we wel een avondje voor uittrekken denk ik.
    Liefs jennie en Bert