het mooie en zonnige venetie - Reisverslag uit Venetië, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu het mooie en zonnige venetie - Reisverslag uit Venetië, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

het mooie en zonnige venetie

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

20 September 2010 | Italië, Venetië

Vanmorgen al vroeg wakker, dus maar uit bed en om even over half 9 zaten we op de boot richting Murano, het glaseiland. In de planning zat om een glasfabriek te gaan zoeken. Dit was niet zo moeilijk want toen we na een half uurtje varen op het eiland aankwamen stond er al een mannetje die ons verwees naar 1 van de fabrieken. De entree was gratis en ook kregen we nog wat uitleg in het engels. Weliswaar mocht je ook foto's maken. Dit hebben we natuurlijk gedaan. Het is een hele kunst. Er waren 3 mannen aan het werk, de ene was de blazer, de ander zijn talent was figuren maken en de derde man was assistent. Daarna gaan we nog even in de showroom kijken, er staan echt hele mooie dingen. We kopen een paardje van glas (die heel erg lijkt op het stijgerende paard van Ferrari). Dan gaan we nog even verder het eiland op en we komen er achter dat er hier heel veel glasfabrieken en showrooms zitten. We gaan bij sommige nog even naar binnen.

Dan is het tijd voor een bakje heerlijke italiaanse koffie op het terras in de zon. Daarna gaan we terug naar venetie.

We zijn uitgestapt bij de Rialtobrug, ook een hele bekende bezienswaardigheid. Een mooie brug, en ook erg druk. We gaan door de smalle steegjes en straatjes richting het san marco plein en onderweg zien we weer een heerlijk terrasje in de zon waar we lunchen. Het loopt zo tegen tweeen, dus gaan we richting onze gondel, die voor 3 uur gereserveerd staat. Na wat zoeken vinden het kantoortje waar we onze voucher in kunnen leveren en een kwartiertje later zitten we (met nog 4 andere mensen) in de gondel. We varen door de smalle straatjes.. maar onze gondelier is geen zangtalent.. hij praat zelfs niet eens. Wel zijn de uren bij de gondeliers van danieli erg klein. bij ons duurt een uur 60 minuten maar hier maar 35. Dus waren we sneller terug dan verwacht.

We doen nog een terrasje aan het water en genieten van de zon, we moeten een beetje bijbruinen van de laatste dagen haha.

Daarna gaan we de duiven voeren op de dam. Vanmorgen bij het ontbijt hebben we beschuit meegenomen.. nou dat lusten ze wel hoor, nog voordat ik het pakje open heb gemaakt zit er al een op mn schouder en niet veel later volgen er nog een stuk of 3. tot slot land er nog een op mijn hoofd. pascal maakt foto's en dan draaien we de rollen om, ook pascal is in no-time bezaaid met duiven. een duif vind pascal zelfs zo lief dat hij op zijn schouder blijft zitten als we verder lopen. na een tijdje heeft hij het toch wel gezien want het eten is op.

Dan gaan we met de boot terug naar het hotel om te douchen, daarna gaan we wat eten in het centrum.

morgen vertrekken naar onze laatste bestemming in italie, het gardameer. waar we twee nachtjes slapen. we hebben de weersvoorspelling net bekeken, het is er lekker weer, dus hopelijk nog even aan het strand.

groetjes,
pascal en patries

ps: het kijken naar de trouwerijen beviel goed, het blijft nog even bij kijken hoor ;)

• 20 September 2010 - 17:23

Elly Van Stee:

Hoi Pascal en Patricia,
    Bedankt voor al jullie reisverslagen, heeel leuk en bedankt.Als je in reacarnatie gelooft zou die duif Opa Van Stee kunnen zijn die op Pascal zijn schouder bleef zitten. Jammer dat het alleen maar bij kijken blijft aangaande dat trouwen, haha.
    Ik hoop dat jullie de laatste dagen nog schitterend weer hebben, geniet ervan. Enne.... ja waar ben ik niet geweest zou je zeggen (nou in nog heeeel veel landen niet) maar Venetie ken ik ook, ik vond het schitterend, en hebben jullie elkaar onder de brug der zuchten gekust en een wens gedaan??
    Aan het Gardameer ben ik nog niet geweest hoor!
    Lieve groet en nog veel reisplezier!
    Tante Elly

• 20 September 2010 - 18:06

A3 En Marietje:

Hallo P en P Dat kunnen wij niet zeggen net als tante Elly wij zijn niet zo reislustig maar genieten op een andere manier en door het lezen van jullie verslagen hebben we toch een vak.gevoel.de laatste dagen in Italie en dan de lange reis weer richting Kwadendamme geniet ervan.Goede reis gr.A3 en Marietje

• 21 September 2010 - 14:02

Pap En Mam:

Hoi Pascal en patricia,
    Het mooie Venetië verlaten, en op naar de laatste bestemming.
    Daar ook mooi weer dus dat komt wel goed.
    Jullie kunnen naar huis komen hoor, het huisje is schoon en achter alles geschilderd.
    Geniet van de laatste mooie dagen van jullie reis.
    Groetjes en liefs pap en Mam