planning gewijzigd - Reisverslag uit San Marino, San Marino van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu planning gewijzigd - Reisverslag uit San Marino, San Marino van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

planning gewijzigd

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

17 September 2010 | San Marino, San Marino

rond 9 uur vertrekken we richting casal borsetti. onderweg krijgen we het idee om nog even een kijkje te nemen in san marino. we wijzigen de route en bij rimini verlaten we de snelweg, niet veel later rijden we san marino binnen. Al gauw zien we een bordje van funiva, dat is een gondel. Daar gaan we eens kijken. De gondel gaat naar de berg waar san marino (plaats) ligt. We boeken een retourtje en daar we naar boven, het is maar een kort ritje. Er zijn boven op de berg veel bezienswaardigheden. Maar ook heel heel heel veeel winkeltjes.. waar we wat door afgeleid worden.. We bezoeken eerst een likeur winkeltje.. waar we ons kunnen bezatten want de vrouw (een hele gezellige) laat ons gelijk van alles proeven. mmm... die zijn wel heel lekker. Ook mogen we nog wijn proeven. ook die is lekker. Hier zijn we dus al gelijk verkocht.. zo gaat het nog een tijdje door en dan hebben we eindelijk tijd om het kasteel te bezoeken. We beklimmen allebei de torens en hier is het uitzicht erg mooi. Je kan bijna over de hele staat kijken. Dan gaan we weer terug naar beneden, want de heenweg hebben we steeds verder naar boven geklommen. Op de heenweg hadden we een restaurantje gezien waar vlees menu's op de kaart stonden dus daar gaan we naar op zoek, wat we overigens zo gevonden hebben. Als we daar binnen stappen zit er nog een nederlands gezin. het zijn leuke mensen en we maken een praatje. Ze vertellen dat er in rimini nog wel wat te doen is aan de kust, dus we hebben nog hoop voor het huisje. We eten een schnitzel.. die toch wel iets anders is dan we gedacht hadden, maar wel oké. Dan gaan we met de gondel terug naar beneden en rijden richting het huisje, het is nog 100 km. Als we in casal borsetti zijn, verheugen we ons al iets minder. het ziet er hier niet zo gezellig uit.. en ook het huisje is niet te vinden, na 5x vragen komen we op de goede weg. De poort van het resort is dicht. we stappen uit en gaan op zoek naar iemand. Iemand is wel goed uitgedrukt.. want er zijn hier maar 2 of 3 huisjes bezet. Het is hier zo dood als een pier.. Onze auto kan ook eigenlijk het terrein niet op, maar via een zijweggetje komen we het terrein toch op. Na wat zoeken komen we bij onze bungalow.. hmm.. bij ons in NL heeft bungalow toch een andere betekenis. Njah we gaan naar binnen.. maar daar worden we niet vrolijker van. Het lijkt hier een jeugd resort, leuk voor als je 15 bent. Njah we zullen het er mee moeten doen, want de receptie is ookal dicht. Maar goed dat we onze eigen handdoeken en bedlinnen mee hebben, want dat kunnen we ook niet huren.

We dachten gisteravond een dieptepunt op onze reis bereikt te hebben, maar vanmorgen werd het nog erger.. want nu regent het ook nog eens hier.. daar worden we niet vrolijk van.. wat moeten we hier nu toch 3 HELE dagen doen?? Eerst maar eens opzoek naar een ontbijt.. gelukkig we kunnen nog een koffie en een croissantje krijgen. En daarna maar ineternetten.. dat is gratis vandaag, wat een geluk ;). Zo onze verslagen zijn weer bijgewerkt, nu eens kijken wat hier te 'beleven' valt!

Na deze bestemming gaan we nog naar venetie en het gardameer.

groetjes,
pascal en patries

• 17 September 2010 - 10:06

Jennie En Bert:

Ja het zit niet altijd mee, dat is een tegenvaller.
    Maak er toch maar iets moois van.
    En nog mooi plaatsen in de voor uitzichten.
    Vermaak je en anders lekker even beetje rusten.
    Groetjes Pap en Mam

• 17 September 2010 - 10:25

A3 En Marietje:

Soms zit het mee en soms even tegen maar houd de moed er maar in alle verslagen wijzen uit dat jullie toch veel zien en beleven venetie en het gardameer zijn ook toeristenplaatsen dus daar is beslist wat te beleven geniet ervan.gr a3 en Marietje

• 17 September 2010 - 19:59

Elly Van Stee:

Hoi P en P,
    Dank voor jullie reisverhalen! Wat een belevenissen allemaal.
    Ik ben net terug van een 3-daagse reis als begeleider van 5 mensen met een verstandelijke beperking. We zaten in het nieuwe bungalowpark Bosrijk op de Efteling.Heel leuk en heel luxe. Wel fantastisch om daar 3 dagen te mogen verblijven.
    Het weer is hier wat kwakkelend, regen en zon. Ik hoop dat jullie in dat mooie Venetie wat beter weer krijgen!
    Geniet ervan en veel reisplezier.
    Groetjes.
    Tante Elly

• 18 September 2010 - 14:30

Annemarieke:

Heej jullie,

Wat een pech deze keer maar jullie hebben al heel wat mooie dingen gezien en ook in het vooruitzicht!
    Hopelijk gaat de zon ook weer snel schijnen en gaat het op het gebied van accomodaties ook snel beter!
    Ben benieuwd waar jullie nieuwe planning jullie misschien nog heen brengt!
    Succes en lieve groetjes!

• 19 September 2010 - 08:39

Josh :

Hey Truusje,

Wat ben je toch ook een kletskont hé! 1 a4tje per dag vullen zou niemand anders lukken ;) Wel mooi zeker dat Italië?!? Kom je de foto's nog eens laten zien? Wij gaan trouwens verhuizen (dat kletsen we later wel bij). de 24ste kom je terug naar NL. Nou dat gaat dan ook snel voorbij hé! geniet nog maar even van de regen daar want die is waarschijnlijk ietsje warmer als hier. (tip voor de komende 3 dagen: ik zie ik zie wat jij niet ziet!)Veel plezier in Venetië en koop natuurlijk wel zo'n leuk maskertje daar :) Dikke kus vanuut Hoes

• 19 September 2010 - 11:29

Pap En Mam:

Hallo Pascal en patricia,
    Nu op weg naar Venetië, ik hoop dat het weer daar beter is en ook de accomodatie.
    Geniet van het mooie Venetië.
    wij gaan een eindje toeren in de chevrolet.
    Groetjes en liefs ons.

• 19 September 2010 - 14:26

Pa En Ma:

Hoi,pascal en patricia ,zagen net pa B en ma J voorbijkomen in de chevy (corvette ?). Het rondje toeren in de zak zal iets anders zijn dan rondje venetie of de dolomieten.Nog veel km te gaan. Het weer is hier redelijk (ietwat koel)hopelijk is het bij jullie wat warmer.gr. pa en ma