van uitgestorven naar levendig - Reisverslag uit Venetië, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu van uitgestorven naar levendig - Reisverslag uit Venetië, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

van uitgestorven naar levendig

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

19 September 2010 | Italië, Venetië

Hallo,

hier zijn we weer, dit keer vanuit het zonnige venetie. Het uitgestorven resort Mare Pineta in Casal Borsetti hebben we achter ons gelaten. Over de afgelopen twee dagen daar kunnen we kort zijn. We waren uiteindelijk nog de enige gasten op het resort. Ze waren alles al aan het opruimen en eigenlijk werden we aan ons lot overgelaten. We zijn toch maar wat dorpjes gaan bekijken want strandweer was het niet. We zijn naar Ravenna geweest, waar het ook erg rustig was. Eigenlijk hadden we dit in een uur gezien maar toch nog maar wat rondjes gelopen om te tijd te vullen. Ook de restaurants waren al dicht, dus zelf gekookt in het huisje, een tomatensoepje. Gisteren naar Ferrara geweest, ook vrij rustig. Maar er waren nog wat bruiloften op het plein dus hebben we hier naar gekeken. Op de heenweg naar de abdij van pomposa geweest. Waar we ons veel van voorgesteld hadden, heerlijke wijnen proeven bij de paters.. maar het was alleen een oude kerk met een tuintje.

Vandaag dus vroeg vertrokken naar venetie. De dag begon weer met regen.. oooohh nee dachten we.. maar eenmaal een half uur op weg kregen we zon: gelukkig!!

15 km voor venetie zien we bordjes P + boot naar venetie. we hadden gelezen dat het parkeren in de stad zelf erg duur is dus gaan we deze parking eens bekijken. Een meevallertje en de tickets voor de overtocht zijn ook niet zo duur. We gaan er voor en een half uur later staan we in venetie.

We kopen gelijk een 48- uurs pas voor de taxiboot hier, ideaal je kan erop en eraf waar je wilt, 48 uur lang. We gaan op zoek naar ons hotel, wat we ook zo vinden, checken in en gaan dan de stad verkennen. We doen als eerst de wijk s. corce waar we ook maar gelijk lunchen.. want hier staan gewoon broodjes op de kaart.. die de afgelopen dagen zeldzaam waren. Daarna lopen we door s. polo en komen we weer uit bij het centraal station. Er zijn hier veel smalle steegjes en mooie bruggetjes.

Vanaf het centraal station pakken we de boot naar het san marco plein. Een heel mooi plein. Hier vermaken we ons derest van de middag. We bezichtigen de kerk en lopen langs de kraampjes. Aan het water doen we nog een terrasje.

Nu gaan we de stad in om wat te eten.

Morgen gaan we varen in een gondel!

Groetjes,
pascal en patries

• 19 September 2010 - 18:28

Marjo:

Heeee Patries en Pascal,
    Dus nu weten jullie precies hoe dat werkt... trouwen! We horen binnenkort dan wel wat er verder is gebeurd zeker?!
    Groetjes, Marjo.

• 20 September 2010 - 16:48

Pap En Mam:

Mooi hé Venetië.
    De brug der zuchten ook al gevonden????
    En zijn er nog zoveel duiven op het St. Marco plein???? Benieuwd of vandaag de picolo voor jullie een Aria heeft gezongen.
    Geniet dubbel van deze mooie dagen in Venetië.
    Groetjes