Comomeer in de regen - Reisverslag uit Tremezzo, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Comomeer in de regen - Reisverslag uit Tremezzo, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Comomeer in de regen

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

07 September 2010 | Italië, Tremezzo

Hallo vanuit het regenachtige Tremezzo aan het Comomeer.

Vanmorgen vertrokken vanuit Verbania richting het Comomeer. Toen we opstonden was het grijs en er viel behoorlijk wat regen. Ah.. vanmiddag klaart het wel op dachten we.. maar inmiddels is het al 19:20 en het regent nog steeds. Erg jammer want we waren hier eigenlijk voor het zonnetje en het strand.

Rond half 1 zijn we aangekomen in het hotel. De route via een stukje snelweg en daarna over een mooie kustweg, slinger de slanger door de bergen langs het meer. Mooi uitzicht.. als het helder is (denken we). Bij het hotel aangekomen worden we doorgestuurd naar een ander hotel een stukje terug.. we zijn overgeboekt.. hebben wij weer denken we.. maar eenmaal op de kamer is het toch wel in ons voordeel. Het ziet er allemaal vrij nieuw uit van binnen. Het andere hotel zag er wat ouder uit.

Rond 13:00 uur vertrekken we naar Bellagio. Na 5km zien we op de navigatie dat we het water oversteken, zo dat is een lange tunnel denken wij.. maar natuurlijk.. hier in Italë gaat de veerpont het meer over. Dus dat doen we dan maar. Gauw een ticket kopen en dan kunnen we nog mee. De overtocht duurt maar 10 minuutjes. Daarna volgt een hele mooie bergrit. Pascal heeft zich wel vermaakt achter het stuur met al die smalle bergweggetjes en haarspeltbochten. We zijn op zoek gegaan naar de kleine bedevaartskerk Madonna Del Ghisallo, 10km ten zuiden van Magreglio. Paus Pius XII heeft in 1949 de Madonna Ghisallo tot patroonheiglige van de wielrenners verheven. In de kerk hangen fietsen en truien van renners (zoals Eddy Merckx) en voor de kerk staat een monument voor de Italiaanse wielerlegende Fausto Coppi. Naast de kerk was ook nog een wielermuseum wat we bezocht hebben. Hier hebben we de rest van de middag vertoeft.

Met de boot terug.. of toch helemaal de kustweg afrijden.. het regent nog steeds dus kiezen we voor het laatste. Een rit van 3 uur langs de kustweg en door de bergen. We gaan behoorlijk de hoogte in en het wordt op sommige stukken zelfs mistig.

Onderweg stoppen we nog even bij een warenhuis en doen een rondje. Patries op zoek naar afterbite, ze heeft muggenbeten van 10cm doorsnee.. en die kriebelen!

Daarna vervolgen we onze weg door de regen terug naar het hotel.

Nu tijd om te gaan eten, en eens tipjes plannen voor morgen.

Groetjes,
pascal en patries

ps: marietje.. duw is een beetje harder tegen die zon.. hij is nog niet aangekomen hoor ;)

• 08 September 2010 - 08:18

A3 En Marietje:

Jammer voor jullie van dat shitweer maar hier is het niet anders.maar ik ga als ik de zon zie het weer proberen door te sturen ha ha ha ondanks het weer genieten jullie volgens het verslag gr.a3 en marietje

• 08 September 2010 - 11:57

Annemarieke:

heej!
    nou hier ook nog geen zon gezien dus helaas nog geen gelegenheid vooor marietje om die zon jullie kant op te duwen...
    maar toch zien jullie weet ik zeker een hoop mooie dingen! veel plezier!

• 08 September 2010 - 16:31

HeAnLuDe:

Hallo, vandaag al wat beter weer hopelijk.
    Hier heeft het ongeveer de hele dag geregend.
    Groeten en veel plezier verder.

• 08 September 2010 - 17:15

Pap En Mam:

Zo zeg klinkt allemaal goed, en uhhh iets voor pa van die berg afracen op fiets??? Maar na regen komt zonneschijn wanner dat is????? snel hoop ik.
    XX