10 september maranello en bologna - Reisverslag uit Bolognana, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu 10 september maranello en bologna - Reisverslag uit Bolognana, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

10 september maranello en bologna

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

13 September 2010 | Italië, Bolognana

vandaag zijn we rond 9 uur vertrokken richting maranello naar de ferrari fabriek/gallerie. we gaan een groot stuk richting bologna waar we slapen vannacht. bij modena gaan we de snelweg af en na 16 km verschijnt de fabriek. in het dorpje maranello is het een en al ferrari waar je ook kijkt, fan store, test rit, eettentjes.. je kan het zo gek niet bedenken. we bezoeken de gallerie waar de geschiedenis van ferrari is weergegeven. en we maken natuurlijk veel foto's. na iets meer dan een uurtje stappen we weer buiten. daar staat een mooi een vooral gebruind ferrari-meisje di eheef lief hnaar pascal kijkt.. of hij geen test ritje wil maken .. in de auto. oei.. dat klinkt wel verleidelijk. ze haalt van alles uit de kast om ons te overtuigen dat het echt de moeite waar is.. we gaan mee naar de shop en daar laat ze nog wat modellen zien waar we in kunnen rijden, prijs oplopend natuurlijk. we kiezen voor de ferrari met open dak.. ze noemt de prijs en we vragen of dat voor zijn tweeen is, ja dat is zo. oke dan doen we het, en walla de testrit staat geboekt voor 14:00 uur. wel het het meisje nog een klein foto gemaakt, de rijder betaald het bedrag wat er in haar boekje staat en als je mee wilt rijden komt daar nog een keer een bedrag bovenop.. maar ja het is haar fout daar kunnen wij niks aan doen.. dus mogen we voor de prijs van de rijder met zijn tweeen, prima. we hebben nog even tijd om wat te eten.. want met een lege maag in een ferrari is niks natuurlijk. tegen kwart voor twee lopen we terug naar de shop en wij als brave nederlanders gaan daar op het muurtje wachten tot de ferrari die we geboekt hebben terug komnt.. maar er verschijnen geen ferrari's meer.. misschien is het net zoals in cuba.. geduld.. dus wij netjes wachten tot 10 voor half 3.. nu gaan we het toch maar eens vragen.. en wat denk je.. ze zijn ons vergeten in te plannen.. het ferrari-meisje doet haar best weer voor ons en hopla.. in plaats van 10 minuutjes mogen we 20 minuutjes rijden omdat we zo lang moeten wachten.. ach nu was het wachten niet meer zo'n probleem. we worden naar de plaats waar de ferrari's staan toe gebracht en niet veel later start pascal de motor van de rode ferrari california. patricia achterin en pascal samen met de co-pilot voorin. patricia filmt en maakt foto's want dit is wel iets wat we vast willen leggen natuurlijk. het gaat soms echt hard wow!!! die paarden steigeren hoor! en na 20 minuutjes gaat de motor weer af, nemen we nog wat foto's en worden we terug gebracht naar onze eigen auto.. die braaf op ons staat te wachten om ons naar bologna te rijden.

als we in bologna aankomen en arriveren bij het hotel worden we niet blij.. net zoals in como.. overgeboekt naar een ander hotel, dit keer wel in ons nadeel. het geboekte hotel staat midden in het centrum dit hotel net erbuiten. njah het zal moeten maar de man ziet wel dat we er echt niet blij mee zijn en verwittigd ook het andere hotel al dat we eraan komen (haha). njah het is ook wel een mooi hotel en wel slapen er maar 1 nachtje. gauw de spullen op de kamer en te voet maar weer terug naar het centrum want daar was een markt en daar willen we nog graag een rondje over doen. Bologna is een mooie stad vinden wij, wat rustiger als milaan. op de markt zijn veel leuke koopje maar ja we zijn hier niet om te shoppen dus lopen we voorbij.. patries kan het toch niet laten om wat te kopen en pascal toch ook niet! 's avonds dineren we mc Donalds.. even wat anders dat het italiaanse eten en daarna lopen we op het gemakje terug naar het hotel, genoeg kilometers in de benen voor vandaag.

groetjes,
pascal en patries

ps: we hebben de afgelopen dagen geen internet gehad vandaar de vele verhalen in een keer.