9 september milaan - Reisverslag uit Milaan, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu 9 september milaan - Reisverslag uit Milaan, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

9 september milaan

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

13 September 2010 | Italië, Milaan

als we donderdagmorgen de gordijnen op doen schijnt eindelijk de zon. bedankt voor het doorsturen marietje. na het ontbijt maken we nog wat foto's van het meet met de zon en dan vertrekken we richting milaan. na iets meer dan een uur arriveren we op de ringweg. wat een chaos hier zeg, het lijkt wel een wespennest, en in het centrum is het nog veel erger, er zijn hier brede rijstroken zonder strepen en iedereen rijdt maar waar hij wil, mooie rijtjes kennen ze hier niet. we doorkruisen de hele stad om bij het hotel te komen, so9ms schrikken we omdat er weer een motor of scooter je aan de rechterkant inhaalt. de meeste auto's hebben hier dan ook wel wat beschadigingen. als we het hotel gevonden hebben zetten we de spullen op de kamer en gaan terug naar de lobby waar we vragen hoe we bij het verzamelpunt van de stadstour komen. heel heldhaftig gaan we met de metro ondergronds terug naar het centrum van milaan, het is behoorlijk druk inde metro. maar wat wil je voor 1 euro naar de andere kant van de stad zonder file, chaos en getoeter. eenmaal weer bovengronds is het toch nog even zoeken naar fozo bonaparte nr 76.. maar wie zoekt en vraagt die vind. We hebben nog een kwartiertje om te lunchen.. gauw een fruithapje en een ijsthee en we zijn klaar voor de citytour. de tour duurt 3,5 uur.. erg lang vinden wij.. maar dan zullen we vast ook wel wat gebouwen aan de binnenkant gaan bekijken.. en ja dat is het geval.. we rijden eerst langs veel oude gebouwen waarna we stoppen hij het theater. we hebben geluk want ze zijn aan het oefenen voor de ballet uitvoering van vanavond.. het ziet er mooi uit. daarna bezoeken we nog een art gallerij van leonardo da vinci. we zien daar een gerestaureerd schilderij van hem (het laatste avondmaal) dit heeft hij geschilderd op een grote muur.. maar helaas hij heeft de verkeerde verf gebruikt dus voordat het af was begon het al te verkleuren. jaren later hebben ze het schilderij gerestaureerd.. dit heeft 21 jaar geduurd voor het af was. Helaas mochten we er geen foto van maken vanwege het flitslicht.

na de tour warn we wel een eind de punt af en zijn we me tde metro terug naar het hotel gegaan. nog wat gegeten in een echt italiaans restaurantje, lekker gedouchd en naar bed.

groetjes,
pascal en patries

• 13 September 2010 - 21:00

HeAnLuDe:

zie net een heleboel nieuwe verhalen ga ze morgen allemaal lezen,maar nu eerst naar bed.