gardameer - Reisverslag uit Sirmione, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu gardameer - Reisverslag uit Sirmione, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

gardameer

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

21 September 2010 | Italië, Sirmione

Goeieavond vanuit het zonnige sirmione aan het gardameer. Vanmorgen om half 9 op de boot gestapt in venetie, terug naar onze auto, waar we rond 10 uur aankwamen. Gauw de navigatie aangeslingerd en onze reis vervolgd naar het gardameer. Ook vandaag was het niet zo ver rijden. Rond half 12 komen we aan bij ons hotel, wat erg mooi is.

De kamer is al schoongemaakt dus we kunnen erin. We kleden ons om en gaan opzoek naar een strandje. Echte strandjes kennen ze hier niet. Het is een soort veerse meer, je ligt op het gras en gaat via een stijger het water in. Het is hier lekker zonnig dus nemen we het er van. We huren een kajak en gaan het meer op voor een uurtje. We varen tot het oude historische centrum, en bekijken vanaf het meer het kasteel. Dan peddelen we terug naar het strandje. We drogen op en gaan dan een kijkje nemen in het oude centrum, want het kasteel heeft ons wel nieuwsgierig gemaakt. Als we bij het centrum aankomen is het kasteel nog open dus wagen we een bezoekje. Het is een van de mooist intact gebleven kastelen van italie. En dat is waar! We beklimmen de toren en genieten daar van de zonsondergang, en maken natuurlijk wat foto's.

Dan loopt het tegen etenstijd en gaan we terug naar beneden en verkennen het centrum, wat niet zo groot is. We hebben al een restaurantje op het oog, onder een grote boom met gezellige lichtjes. Dat is 't uiteindelijk geworden.

Daarana halen we nog een ijsje bij de mooie gelateria, waar ze heeel veel keuze hebben.

Nog even over venetie, alleen het san marco plein is duur, verder vonden wij het echt mee vallen, in milaan en rome was het duurder. En tante elly: helaas we hebben niet gekust onder de brug der 7 zuchten, want die waren ze aan het renoveren dus die stond in de steigers...

Morgen gaan we nog even terug naar het historische centrum en willen we de bronnen en de grot gaan gekijken, en 's middags nog even relaxen.

We hebben ook al plannen... voor de terug weg (nee niet voor te trouwen).. we willen graag over de stelvio-pas, 48 haarspeldbochten. We zijn er alleen nog niet uit waar we de tussenstop gaan doen, morgen nog maar eens verder plannen.

Groetjes,
en bedankt voor jullie leuke berichtjes,

pascal en patries

• 21 September 2010 - 20:24

Elly Van Stee:

Hoi Patricia en Pascal,
    Oh wat jammer nou van die brug, kus dan elkaar maar ergens anders, alleen niet in die haarspeldbochten, kijk maar uit en kom heelhuids thuis!!
    Nog veel plezier de laatste paar dagen, een goede terugreis en een behouden thuiskomst. Tot zondag!
    Lieve groet.
    Tante Elly

• 22 September 2010 - 10:24

Annemarieke:

Heej Tries en Pascal,

Mooie omgeving het gardameer, mijn moeder is er 27 jaar geleden geweest en praat er nu nog over.... Dus het zal wel indrukwekkend zijn!
    Het idee van de stelvio pas komt waarschijnlijk van Pascal... onze enige echte coureur...
    Nog veel plezier de laatste daagjes en kom inderdaad heel thuis!!!

• 22 September 2010 - 16:11

Pap En Mam:

Hallo jullie daar aan het zonnige Garda Meer,
    Wij ook vandaag het was 25 graden in de zon, dus zomerkleren nog maar uit de kast gevist.
    Wat hebben jullie veel gezien volgens mij alle bezienswaardigheden in italië.
    Voorzichtig hé Pascal met al die bochten, zorg dat jullie en de peugeot weer veilig in Kwadendamme aankomen.
    Ik wens jullie alvast een goede terugreis. Vrijdag thuis?
    Groetjes en liefs Pap en mam