12 september pisa - Reisverslag uit Pisa, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu 12 september pisa - Reisverslag uit Pisa, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

12 september pisa

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

13 September 2010 | Italië, Pisa

vandaag rijden we naar pisa, ook maar weer een kort stukje, iets meer dan een uurtje. dit is een gemoedelijk stadje, maar ook hier is het verkeer echt op z'n italiaans, rij maar waar je wilt. tanken valt hier niet mee op zondag, alle pompen zijn dicht je kan hier alleen pinnen.. met een italiaanse pas.. gelukkig kunnen we bij de Q8 ook contant geld in het automaat doen. we gaan naar het hotel om in de te checken maar we zijn te vroeg. we vragen we weg naar het strand en 12 km later rijden we op de boulevard, net knokke hier, druk druk druk en weinig parkeerplek. gelukkig rijdt er net een weg dus kunnen we onze auto kwijt. als echte touristen kleden we ons achter de auto om en lopen naar het 'heerlijke' strand. het ligt wel wat hard want het is een kiezel strand en de kiezels zijn van behoorlijk formaat. maar het is lekker zo in de zon aan het water met een windje. beetje zonnen, beetje zwemmen, beetje snorkelen, beetje lezen, klinkt echt als vakantie toch? dit houden we vol tot een uurtje of half 4, dan rijden we terug naar het hotel en kunnen we inchecken, we frissen ons op en gaan op zoek naar de scheve toren. .. nou we kunnen jullie vertellen hij staat echt scheef! na wat foto's volgen we de bordjes tickets.. maar bij het loket slaan we bijna achterover.. €15 om de toren te beklimmen per persoon.. we denken er nog even over op het terras. maar we houden het bij foto's maken, de toren is toch ook niet zo heel hoog en gister hebben we ookal een toren beklommen. we maken nog maar wat foto's zoals heel veel mensen hier, ook nog wat gekken foto's. ook kopen we nog een toren van pisa.. deze is beter van prijs €1,50. helaas kunnen we geen foto's plaatsen dus jullie moeten wachten.

we eten ook nog in het centrum van pisa, niet op het pleintje met uitzicht op de toren maar net iets erachter, een heerlijke lasagne en een steak. dan gaan we terug naar het hotel want daar is wireless internet.. maar helaas het werkt niet. dan gaan we maar slapen. morgen vertrekken we naar rome.

groetjes,
pascal en patries

• 13 September 2010 - 16:57

Pap En Mam:

Zon zee en strand, eindelijk dan.
    Goede reis morgen naar Rome.
    Steek je een kaarsje op voor de nieuwe C.S.
    Veel plezier in Rome.
    Groetjes