Como - Reisverslag uit Tremezzo, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Como - Reisverslag uit Tremezzo, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Como

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

08 September 2010 | Italië, Tremezzo

Hallo,

Vandaag naar Como geweest, in de regen. Het oude centrum van Como is autovrij, dus bij aankomst parkeren we de auto maar gelijk in de eerst parkeergarage die we zien. (P Centro.. vast dichtbij denken we) Na even lopen zien we het auto vrije centrum. Er zijn hier heel veel oude gebouwen. Sommige mooi gerestaureerd, sommige nog in goede staat maar ook hier en daar wel wat vervallen. We gaan wat winkels binnen om zomaar lekker rond te kijken. Pascal stapt ook nog even de Swarovski winkel binnen.. daar hebben we het echt maar gehouden bij rondkijken. Maar wel bling bling hoor.

Nog net op tijd om de kerk te bezoeken, die gaat om 12:00 dicht (en stipt ook). Het is een hele grote kerk, met mooie glas in lood ramen, een enorm orgel en veel mooie beelden. Tijd is tijd vind de chinees die in de kerk werkt, en om een beetje voor twaalf rinkelt hij met zijn belletje.. wij bekijken de kerk op het gemakje verder.. maar dat belletje betekent dus dat de kerk gaat sluiten.. of we naar buiten willen svp. Eigenlijk willen we nog wel een kaartje aansteken voor mooi weer.. maar dat mag niet meer van de chinees. Dus jullie raden het al.. de rest van de dag heeft het geregend .. en soms kwam het met bakken uit de hemel.

Na een tosti en een bakkie koffie gaan we terug naar het hotel, want hier sluiten de meeste winkels tussen 12:30 en 15:00 uur. In het hotel lekker wat geluierd en wat tips gevraagd voor het avond eten.

We zijn in een mooi restaurantje aan het meer wezen eten. We arriveren daar rond half 7, maar de ober vind dat we te vroeg zijn, over een uurtje gaat het pas open, we reserveren een tafeltje en gaan nog even Menaggio in. Waar we een grote ijssalon zien, onze keuze voor het toetje is al gemaakt! Na een uurtje keren we terug naar het restaurant.. we zijn nog niet zo thuis in de italiaanse keuken, kunnen moeilijk kiezen.. dus vandaag weer een gokje..

Na ons gokje een heerlijk bakje Italiaanse gelato gegeten op het pleintje tussen de buien door.

Morgen gaan we naar Milano, eerst willen we het san siro stadion bezoeken en om half 3 staat er een citytour gepland.. we moeten daarvoor gepast gekleed gaan.. maar hoe ga je gepast gekleed voor een citytoer.. misschien nog maar even om een vlinderstikje in de boutique??
We zullen zien...

Groetjes,
pascal en patries

• 09 September 2010 - 07:55

A3 En Marietje:

Hallo vak.gangers hoe is de citytrip verlopen?Wat dat kaarsje betreft dat zullen wij zondag opsteken en hopen dat het helpt, blijven hopen want na regen komt zonneschijn dat verdienen jullie gr.A3 en Marietje

• 10 September 2010 - 19:55

Elly Van Stee:

Hoi Pascal en Patricia,
    Wat leuk al die reisverslagen, zo reis ik een beetje met jullie mee.
    Hier alles goed! Ben alleen maar druk met van alles en nog wat, ik ben nu met pensioen en heb het nog drukker dan voorheen.
    Groetjes en nog veel reisplezier.
    Liefs tante Elly

• 10 September 2010 - 19:57

Dies En Leny:

ook hier weinig zon ,maar wel veel nattigheid zoals t gezegde luidt .....juist de mooie dagen heb je nog te goed veel plezier en vele gr. dies en leny

• 12 September 2010 - 17:24

Jennie En Bert:

Hallo Patries en Pascal,
    We zijn inmiddels een paar dagen verder en hoop dat het weer nu goed is.
    Ha Ha je jurk van de markt niet bij zeker voor de gala tour????
    Uhh un echte ferrari Pascal???
    Genieten jullie maar lekker er is weer al een week voorbij.
    Liefs ons XXXX

• 12 September 2010 - 19:47

Tante Jopie:

Hey jongelui, waar blijft t volgende verslagje. Hebben jullie t te druk. Hoop dat t weer wat beter is daro. Hier hoor je ons niet klagen. We hebben een mooi weekend achter de rug. Groetjes Toffe tante Jopie