11 september florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu 11 september florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

11 september florence

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Pascal

13 September 2010 | Italië, Firenze

vandaag vertrekken we om half 9 naar florence, een uur en een kwartier rijden.. al doen we er wat langer over want door het gevaarlijke rijgedrag hier zitten er wel eens wat auto's op elkaar. wel hebben we een strak tijdsschema want om 11 uur moeten we bij de citytour zijn. het hotel ligt in een zone waar bepkert verkeer mogelijk is en later komen we er achter dat er ook twee hotels zijn met dezelfde naam.. en wij zijn natuurlijk bij het verkeerde hotel. om 10 voor 11 parkeren we de auto bij hotel en rennen gauw naar het plein waar de tour vertrek. we kunnen mee met de hop on hop off bus en zien veel van florence. de Dom vinden we erg mooi en besluiten dan ook om deze te gaan bezoeken. we doen een rondje door de kerk en gaan er langs de zijkant weer uit, we komen bij de toren, deze willen we wel beklimmen, 414 treden. En daar gaan we dan helemaal naar de top. gelukkig zijn er stukjes waar je even uit kan rusten en kan genieten van het uitzicht. eenmaal boven is het uitzicht echt schitterend over de hele stad. ook de bergen kan je zien. wat we nu nog niet weten is dan we naast het hotel staan waar we wel slapen. na een tijdje op het terras te hebben gestaan en wat foto's gemaakt te hebben beginnen we aan de afdaling, wat twee keer zo snel gaat. we lopen nog een rondje door het centrum.. ook hier veel dure winkels. dan lopen we het hele eind weer terug naar de auto om in te gaan checken bij het hotel. als we daar naar binnen lopen vragen we ons af of we wel goed zitten, wat een chique tent hier zeg poeh! de piccolo komt al op ons af.. als ik de voucher laat zien weet hij het al gelijk.. weer van die toeristen die verkeerd zitten. ja inderdaad ons hotel ligt verderop.. echt middenin het centrum. we kunnen lopen (met koffers) een half uur.. of met de taxi.. njah dan maar een taxi. ja het is inderdaad echt onbereikbaar met de auto, allen taxi heeft toestemming om door die smalle straatjes te rijden. nou daar hebben we ons hotel gevonden, stuk minder chique maar oke. we checken in, wat nu wel lukt en gaan naar onze kamer, daarna gaan we nog wat hoger op want op de 6e etage hebben ze een dakterras met panoramisch uitzicht over de stad. Geen woord is minder waar, echt heel mooi, en als we de hoek om gaan op het terras.. kunnen we de Dom bijna een hand geven. dat was wel even een lachtertje. het is een goedkoop terrasje hier (wat we niet gewend zijn, €4 voor een biertje is normaal) we frissen ons op en gaan de stad in en doen nog een rondje florence by night. we eten een pizza/pasta en gaan dan opzoek naar de ijssalon vivoli die vermeld staat in de marco polo reisgids.. dit is huisgemaakt ijs en er is een keuze uit 40 soorten. niemand in de buurt kent het.. maar we vinden het zelf via de plattegrond van de stad.. en ja daar is het.. mmm dat ziet er lekker uit.. maar wat moeten we nu kiezen.. na wat rond dartelen rond die vitrine maken we onze keuze.. mm heerlijk. Daarna wandelen we terug naar het hotel om nog even op het dakterras te kijken, dan gaan we naar ons betonnenhol om te slapen. morgen vertrekken we naar pisa.

ps: mam in de badkamer zoals die van jullie past nog veel meer hoor, het bewijs is hier in het hotel, we hebben een foto gemaakt, tussen de wasbak en de douche past ook nog en wc en een bidet!

groetjes,
pascal en patries

• 13 September 2010 - 16:52

Pap En Mam:

Wat een belevenissen hoor. En dan die overboekeningen, gelukkig hebben ze daar nog slaapplaatsjes voor jullie.
    Nog niet moe???? Hoeveel kilometer staat er al op de teller???
    Ben benieuwd naar de badkamer, maar ik vind die van ons vol genoeg hoor, moet je allemaal maar poetsen.
    Groetjes zorg goed voor elkaar, en geniet ervan.