Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Miami

Blijf op de hoogte en volg Pascal

24 Juli 2013 | Verenigde Staten, Miami

21 juli.
Voor vandaag hebben we al wat plannen gemaakt gisteren in het vliegtuig. We willen graag de Cubaanse wijk Little Havana bezoeken dus gaan we op zoek naar 8th street. Maar eenmaal daar aangekomen zien we weinig van de cubaanse cultuur. Het is hier wel heel gezellig op de boulevard en ziet er leuk uit met gekleurde huisjes. We blijken in het art deco district te zitten. Er zijn heel veel 8th street, maar dan staat er bijv. NW of SW voor (north-west / South West) en dat verwijst dan weer naar de wijk van de stad waar de straat zich bevind. Weer wat geleerd. Dus pikken we hier nog een gezellig terrasje en gaan dan naar de NW 8th Street. Daar parkeren we, maar vinden niet direct de leuke Cubaanse straatjes die in het boekje geschreven worden. Ze zien een grote bouwput en veel hoogbouw. We komen wel door een leuk halletje met winkeltjes en een taverne waar we lunchen met een bagel met zalm en een broodje ei. Dan steken we de straat over en komen door een gallerij waar een aantal winkeltjes zijn. Dat is blijkbaar het little havana, er zitten inderdaad sigaren winkeltjes, maar verder.. we lopen nog een blokje om opzoek naar dominopark maar dat kunnen we niet vinden. Alleen een parkje waar iedereen zijn hond laat poepen. Maar geen mannen die domino spelen, salsa muziek en dansende mensen. Dan gaan we terug naar het hotel om nog even heerlijk op Miami Beach te kunnen liggen. ’s Avonds gaan we opzoek naar een gezellig restaurantje.. maar dat valt helemaal niet mee. Her en der zit een tentje die een burger of een pizza verkoopt, maar echt een stukje vlees verkopen ze niet. We vinden een peruaans restaurantje op een hoekje en gaan naar binnen: goede keuze. Een heerlijk vleesje met salade en rijst. Dan wandelen we terug naar het hotel langs de vele kleurrijke winkeltjes.