Miami hop on hop hoff - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Miami hop on hop hoff - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Miami hop on hop hoff

Blijf op de hoogte en volg Pascal

12 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Miami

1-8

1-8
Na het ontbijt (wat hier trouwens vooral op straat genuttigd wordt en de meeste hotels bieden dan ook geen ontbijt aan, als ze het wel doen is het gratis, zoals bij dit hotel of vragen ze er goud geld voor. Het is dan meestal een continentaals ontbijt het wat toast, jam en een sapje) leveren we de auto in, gelukkig kan het eerder dan gepland. Want we hebben gezien dat er naast de garage een halte is voor de hop on hop off bus dus dat scheelt weer een taxirit (want je zou denken er rijden heeel veeel van die gele taxi’s… dus kost geen drol.. maar goedkoop zijn ze niet) We gaan eerst een rondje door het noordelijke gedeelte van Miami Beach. Miami downtown en Miami beach zijn twee verschillende plaatsen. Om op Miami Beach te komen ga je de brug over, of andersom. Dan rijden we richting Downtown, daar stappen we over op de andere route die ons weer naar Little Havana brengt, want we zijn toch wel benieuwd of we op de juiste plek zijn geweest. Dat waren we wel, maar we hadden nog iets verder door moeten lopen. In het hotel is ons vertelt dat Domino Park echt heel leuk is. Het is een park waar alle oude mannetjes en vrouwtjes domino spelen. Wij stellen ons hier een groen park bij voor met bankjes waar ze dit spel dan spelen. Maar is het een pleintje van 10x10 met wat overkappingen en picknicktafels en dat is het.. op het pad ervoor liggen tegels in de vorm dan dominostenen. Ja nu is ons kwartje gevallen.. Maar verder is Little Havana niet zo bijzonder. Het is een grote lange straat met zoals in ieder straatbeeld hier een Mc Donalds, een starbucks en een subway, en daar tussen door is her en der een gevel bekleed met Cubaanse teksten over de vrijheid en sigaren. Ergens in het midden staat een tent waar 3 mensen in honger staking zijn en waarop staat no trips to the Bahama’s maar we snappen de link niet helemaal. Maar wij gaan morgen wel! Ook stoppen we nog bij de Venetian Pool, een groot natuurlijk zwembad (bron) dan gaan we terug naar het overstappunt om te lunchen en een kijkje te nemen in de jachthaven (misschien is ome Jos aangemeerd, die kwamen we tenslotte vorig jaar ook tegen) en gaan we ook nog even het Hard Rock Café binnen, geweldige beleving! Dan nemen we de blauwe lijn terug naar Miami beach en rijden we met de bus over Ocean Drive (the place to be) Leuk om dit vanaf boven uit de bus te zien. Hier paraderen de tuttebolletjes en rijden de jongens in dikke Dodge, Ferraries of Maserati's. We stappen uit op 16 street want ons hotel ligt op James Ave achter 17 street. Heel handig want verdwalen kan je hier niet echt. Alles gaat in blokken. We gaan de koffer inpakken / overpakken want we laten 1 koffer hier in het hotel omdat we daar maandag weer terug komen, dan hoeven we niet zo de zeulen want het meeste wat nu in de koffers zit is vies. We nemen een douche en gaan dan terug naar Ocean Drive om ook even te paraderen (wel in ons vakantiekloffie en zonder Dodge want die is ingeleverd). Zoals jullie waarschijnlijk gemerkt hebben gaan het foto’s uploaden niet van harte, het duurt ongeveer een kwartier per foto. Dus wie weet in new york..

• 12 Augustus 2013 - 22:10

Pap En Mam:

Nu heb je Miami dus wel goed gezien, en ja wat ontbijtje en diner betreft moet je niet in Amerika zijn, wij zijn veel te veel verwent.