Miami - Bahama's - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Miami - Bahama's - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Miami - Bahama's

Blijf op de hoogte en volg Pascal

12 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Miami

2 aug
Na het ontbijt gaan we eerst naar de bank, want het geld wisselen is hier niet zo eenvoudig, Waar het in Indonesië op iedere hoek van de straat kon, kan het hier maar bij bepaalde banken. We weten dat de bank op de hoek bij het hotel kan wisselen dus doet we dat nog maar even voordat we naar de Bahama's gaan. We treffen bij de balie een echte Amerikaan die niet moe zal worden van het werken. Na een half uur hebben we eindelijk ons geld, ondertussen kletst hij met zijn collega’s, telt hij 10x onze euro’s en heeft vast ook geen typles gehad. Maar we hebben weer $$$. We doen nog even een terrasje en gaan uitchecken want om 12:00 uur komt de taxi ons ophalen om naar de Port of Miami te gaan. Het schip ligt klaar, spannend. Als we uit de taxi stappen wordt gelijk onze koffer aangenomen.. maar we twijfelen.. moeten we die niet inchecken? Maar iedereen lijkt het te doen, dus wij ook maar dan. Dat zie je soms op de luchthaven ook wel eens dat ze je koffer willen dragen voor een klamp geld.. wij dachten even dat dat de bedoeling was. Maar de man zegt dat ze voor een tip onze koffer bij onze kamer afleven.. ja dat stond ook in de papieren.. en onze naam staat er op en het nummer van de hut ook.. dus wie weet komt het goed. Het boarden gaat snel, even op de foto, pasje wordt afgedrukt en let’s go! Daar gaan we aan boord van het grote schip. Leuk leuk! Al snel vinden we onze kamer en als we een rondje gedaan hebben en terug bij de hut komen staat ook onze koffer voor de deur. We trekken onze zwemkleding aan en gaan naar het zwembad op het boven dek, want het is aardig van temperatuur. Als we de lift uitkomen worden we uitgenodigd voor een heerlijke lunch. Als we daarna even bij het zwembad gelegen hebben worden we afgeroepen voor The Drill. We moeten onze weg zoeken naar onze reddingssloep. Wel worden we verzocht om ons reddingsvest in de kast te laten. Dit neemt even tijd in beslag maar iedereen is gedrild, op 3 personen na die moeten om 18:00 uur op apèl komen. Na de dril duiken we nog even het zwembad in want het is warm en drinken nog wat aan de bar. Om half 7 moeten we aan tafel. Tafel 490 is onze tafel, we delen deze met 8 andere mensen ( 3 andere koppels en 2 Japanse broers of vrienden) Vandaag was niet iedereen er, alleen het koppel uit Cuba en de Japanners. Heel spraakzaam zijn we nog niet tegen elkaar maar het is wel gezellig en het eten is goed. Weer een beleving want de Jappies moeten persé een kaart in het Japans, maar die is niet te vinden, wel Chinees en Koreaans maar dat is niet goed. Dus moeten ze het met een Engelse kaart doen. We denken dat ze er niet echt veel wijs uit kunnen. Maar wij hebben wel een binnenpretje en zo te zien de Cubanen ook. Na het eten gaan we aan dek nog een drankje doen.