St. Augustine - Daytona Beach - Orlando - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu St. Augustine - Daytona Beach - Orlando - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

St. Augustine - Daytona Beach - Orlando

Blijf op de hoogte en volg Pascal

24 Juli 2013 | Verenigde Staten, Saint Augustine

23 juli:
Vandaag 2 kortere etappes. De eerste gaat van St. Augustine naar Daytona beach. Dat is een 35 km lang zandstrand waar je met je auto overheen kunt rijden. Het zand is er zo hard als beton waardoor dit kan. Dit hebben we natuurlijk even gedaan, super leuk! Helaas nog niet echt strand weer als we op staan dus lopen we eerst nog een rondje door het schattige standcentrum van St. Augustine voordat we vertrekken. Het lijkt wel een dorpje uit een piraten of western film. Er zijn allerlei houten huisjes, hutjes, leuke straatjes en steegjes enz. Om 12 uur checken we uit en 70 minuten later zijn we daytona beach met de auto op het strand, we rijden een keer heen en een stuk weer terug want in het begin was het drukker en stond er her en der ook een karretje waar je wat te eten en drinken kunt kopen. Langzaam aan wordt het ook wat warmer en laat de zon zich af en toe zien. We gaan eerst maar voor een lunch aan de snackkar waarna we toch ons handdoekje spreiden op de beton. Tijd voor een duik, brr toch best fris als ze zon niet volop schijnt. Dan maken we een wandeling langs de kustlijn. Het ziet er leuk uit met al die mensen en auto’s. We maken een fotoshoot van een groep pelikanen die het water over scheren om vis te vangen. Maar door de hoge golven valt het niet mee om een goede foto te maken. Dan gaan we nog even zonnen/zwemmen/zonnen want het nu wel aangenaam. Dan is het tijd om onze spullen in te pakken en door te rijden naar Orlando. We toetsen op de gps nog even het adres in van de Daytona international speedway (circuit) maar we zijn te laat, het is al gesloten. Dus zien we alleen de buitenkant.
Als we arriveren in Orlando komen we gelijk langs de Universal Studios en een Wet ’n Wild Park. Hier gaan we ons de komende 3 dagen wel vermaken. Wat er op de planning staat: Wet ’n Wild, Universal studios en waarschijnlijk ook disney. En nog even langs een shoppingmall. We drinken nog wat aan het zwembad en gaan dan eens vragen waar we iets kunnen eten. We kunnen kiezen tussen een texaanse pizza bij de buren of eten in het hotel restaurant. We kiezen voor het eerste.. pff man.. wat een pizza. Deze moet je je voorstellen als een appeltaart, gebakken in een springvorm van 28 cm als diameter (en ook zo hoog). We zijn (samen aan 1 pizza) niet verder dan de de helft gekomen. We mochten hem meenemen in een doosje, maar dat hebben we niet gedaan. Daarna zijn we op het gemakje terug gewandeld naar het hotel, want nu werd het toch eens tijd om wat te schrijven.

• 24 Juli 2013 - 15:37

Maris:

He wereldreizigers,

Zo te lezen hebben jullie al veel gedaan! Leuk hoor!
    Geniet nog maar lekker en ik lees de rest van jullie avontuur natuurlijk!

Dikke kus,
    Maris

• 24 Juli 2013 - 18:55

Pap En Mam:

Echte wereld reizigers, geniet maar lekker de komende dagen. Er zal intussen al wel veel veranderd zijn.
    xxx