sarasota - Fort Lauderdale - Florida City - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu sarasota - Fort Lauderdale - Florida City - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

sarasota - Fort Lauderdale - Florida City

Blijf op de hoogte en volg Pascal

31 Juli 2013 | Verenigde Staten, Florida City

28 juli.
Vandaag rijden we van Sarasota naar Florida city. Zo’n 3,5 uur rijden. We besluiten onderweg te stoppen bij Fort Lauderdale. Het venetië van Florida. We kopen een ticket voor de water taxi en stappen op de taxiboot. Leuk om langs alle grote huizen te varen, onder andere die van Micheal Jordan en andere bekende Amerikanen. We stappen uit in Hollywood, een winkelstraat met boetiekjes en eettentjes. We denken dat we nog niet in het Walhalla zijn dus lopen we nog verder, waarbij we een soort van verdwalen en ver uit de richting zijn, we hebben dus bijna heel Fort Laurderdale gezien, te voet. Maar de winkelstraat was dus wel het Walhalla en we zijn dan ook blij dat we eindelijke en piratenbarretje zien waar we wat kunnen drinken en wat een geluk de watertaxi heeft daar ook een halte. Na een snel drankje stappen we weer op de taxi en genieten van het rondje varen langs alle mooie plekjes. Dan zoeken we de auto op om verder te gaan naar Florida City. We hebben daar een overnachting in een travelodge. Vanaf daar gaan we morgen naar de Everglades. De Travelodge hebben we ons min of meer aan laten door het reisbureau, het schijnt echt geweldig te zijn. Maar tis niet zo ons plekkie. Als je wel een eens een typisch amerikaanse film hebt gezien met een hotel langs de weg waar ze even stoppen om een ‘nummertje te maken’ nou.. dat is het dus. We maken er maar een dolletje over en zo hebben we het toch gezellig. We gaan eerst een softijsje halen (die zijn hier overigens erg lekker) en dan nemen we maar een douche. We gaan ‘uit eten’ bij Wendy (zusje van MC. Donalds) en daarna ploffen we op bed met een biertje en een wijntje en kijken Titanic. (goed bezig, we gaan over 4 dagen zelf aan boord van een cruise schip, maar zo doen we ervaring op zullen we maar denken). Daarna tijd om te slapen.