New York boattour - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu New York boattour - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

New York boattour

Blijf op de hoogte en volg Pascal

12 Augustus 2013 | Verenigde Staten, New York

7 aug woensdag

We zijn op tijd weer wakker en gaan opzoek naar het ontbijt, want ook niet erbij zit. (wel genuttigd kan worden tegen fikse betaling) als we 1 blok hebben gelopen vinden we Ritz Diner, waar ze tegen een hele schappelijke prijs breakfast serveren. Een heerlijk bord muesli met yoghurt en vers fruit en ook nog een vers geperste Jus. Samen zijn we nog geen €17 kwijt (klinkt misschien duur voor een ontbijt maar voor hier is het echt goedkoop). We gaan weer verder naar de Metro want we gaan de boottocht maken. Vanaf Time Sq. Lopen we richting de pier zoals de ticketman ons heeft uitgelegd. We snappen de Amerikaanse telling nog steeds niet precies. Hij zegt 3 blokken lopen en dan links af. Maar wij tellen 7 blokken en dan pas links. Dus weer een hele tippel. We zijn blij als we pier 78 zien en een boot. Hij legt net aan dus nog even en dan kunnen we aan boord. Ckeck-in prodedures hier in Amerika zijn niet zo logisch. Eerst ga je in een rijtje, dan weer in een ander rijtje, dan weer op de foto want dat hoort bij de prodedure, ook al geef je aan dat je ‘m niet gaan kopen. Dan weer in een rijtje.. en ja dan kunnen we op de boot. We bemachtigen een van de laatste plaatjes aan de achterkant op het bankje bij de reling. De boottocht is prachtig, langs het financial district met alle hoge gebouwen, onderdoor de bruggen, Brooklin, William en Madison en dan weer terug om het vrijheidsbeeld van dichtbij te bekijken. Suuuuuper gaaf.. en we zitten aan de goede kant van de boot, het beeld staat aan onze kant.. daar worden natuurlijk plaatjes van geschoten dat snap je! Dan varen we weer terug naar de pier. We komen langs de plaats waar het schip met de overlevende van de Titanic heeft aangelegd, een zwarte pier, stelt niet veel voor maar wel leuk om te weten dat het hier was. Als we terug lopen naar Time Sq. zijn we nog onder de indruk. Aangekomen gaan we lunchen in het Hard Rock Café. Ook een leuke ervaring. Die in Nassau was mooi, deze ook maar veeeeel groter. Hoe kan het ook in New York. Na onze break gaan we richting het Empire State Building want we willen graag daar zijn als de zon ondergaat. Maar goed dat we vroeg aan onze tocht begonnen zijn want als we bij het Empire aankomen staat er natuurlijk weer zo’n ticket mannetje. Voor $4 p.p extra kopen we een fast ticket (denken we) waarbij je ook in het i-max theater een helikopter vlucht boven New York kunt doen, dat doen we er dan ook maar bij. De man adviseert om eerst de i-max te doen en dan viewing point. Oké best.. dus gaan we via de zij ingang naar binnen.. met het gevoel 'heerlijk om zo niet in een lange rij te moeten' maar als we boven komen zien we dat het niet anders kan. Je moet eerst door een beveiligspoortje de i-max in. Dus onze fastpass in niet meer zo fast.. want we moeten hier in de rij (weer zo’n rare check-in procedure, eerst rechter rij, dan schuift die door en wordt linker rij, dan schuift de linker rij door naar voren, dan de eerste helft van de rij doorschuiven tot het gele hekje, dan mogen die door achter het hekje. Dan mag je door naar een kamertje met tv’s. Daar komt er een veiligheidsfilmpje net zoals in het vliegtuig. Dan gaan we door naar het volgende kamertje om een filmpje over het gebouw te bekijken en over de mooie plekken van de stad (leuk filmpje). Dan moeten we wachten want van één simulator is kapot (hebben wij weer en we zijn al 1 uur en 45 minuten aan het wachten) maar na een kwartiertje is ‘ie gemaakt en kunnen we eindelijk onze helikoptervlucht maken. Het is wel super gaaf. Het is zoiets als de bootsimulator in het arsenaal maar dan wat wilder. Mooi gemaakt met het overzicht over de stad. De piloot is niet zo handig dus maken we af en toe een duik tussen de gebouwen door en zit je hart in je keel. Helaas duurt het nog geen 10 minuten. Dan mogen we eindelijk naar de uitkijktoren. Echt …. Woooooow!!! Het is nu nog licht.. helaas wel een beetje mistig. Maar prachtig uitzicht, maar naar mate de avond gaat vallen wordt het wel iets helderder en gaan er ook steeds meer lampjes aan, echt prachtig om te zien. Natuurlijk worden hier ook weer een heleboel plaatjes geschoten! We vertoeven hier zo’n 3 uur en gaan dan terug naar beneden. We shoppen nog wat in de buurt (zonder iets te kopen. In Miami dachten we dat New York het shopping wahalla was.. maar helaas dat hadden we gewoon in Miami moeten doen, volgende keer beter). Dan gaan we terug naar het hotel, maar eerst even langs de supermarkt om wat te drinken, want we hebben zin in duur bier. En dat was een goede zet! Na het douchen drinken we nog heerlijk wat, typen we ons verhaal en kijken we de foto’s van vandaag. (helaas ook hier geen internet, we hebben wel verbinding, maar geen toegang tot internet. Beetje raar.. maar waar, dus het wordt thuis uploaden).