Florida City - Everglades - Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Florida City - Everglades - Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Florida City - Everglades - Key West

Blijf op de hoogte en volg Pascal

31 Juli 2013 | Verenigde Staten, Key West

29 juli
Vandaag bezoeken we de Everglades. Er is in de afgelopen 10 jaar aan het uiterlijk (gelukkig) niks veranderd, maar aan de manier van toeristen vermaken wel. Waar wij 10 jaar geleden met de airboat gingen en de (grote) alligators gevoerd werden hebben we nu welgeteld 2 mini alligators gezien, en nog niet aan onze kant van de boot ook. De bootrit was heerlijk, met de wind en het uitzicht, maar een beetje jammer dat we in het wild niet hebben gezien waar we voor kwamen. Na de boottocht werden we naar een show verwezen waar 3 luie alligator liggen op het zand, wel hele grote, en waar een ranger wat over ze vertelt. Daarna mogen we voor 3 dollar p.p een kleintje vast houden en ermee op de foto, dat doen we dan ook maar. Als we terug lopen moeten we een ommetje maken want er ligt een nest op de doorgaande weg. Tijdens het ommetje zien we 2 hele kleine baby’s dat was wel heel leuk. Natuurlijk nog even een fotootje geschoten (die zullen we trouwens a.s.a.p (as soon as possible) uploaden. Dan houden we het voor gezien en gaan op terug naar de auto. Er staat een ritje naar key west op de planning. Over de 142 km lange brug. We suizen langs veel leuke plekjes en winkeltjes, maken af en toe een stop en arriveren dan rond 4 uur bij onze bed en breakfast in key west. Ziet er leuk (degelijk) uit, de man (eigenaar) is TE vriendelijk maar hij doet zijn best. We zijn zijn naam direct vergeten dus noemen we hem Leo. We huren gelijk een fiets want met de auto kun hier beter niet rijden. We krijgen 2 leuke pt-cruisers en na een uitgebreide rondleiding stappen we op de fiets richting downtown. Leuk stadje. Hier gaan we ons wel vermaken. We vinden een leuke boulevard, een lekker Cubaans restaurant en kijken de mooie zonsondergang. We doen een rondje over Maylor square (met allerlei artiesten en kraampjes, soortje straatfestival van ovezande maar dan hier). We drinken nog wat en luisteren live muziek en gaan dan terug naar onze B&B.