Orlando - Disney - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Orlando - Disney - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Orlando - Disney

Blijf op de hoogte en volg Pascal

27 Juli 2013 | Verenigde Staten, Orlando

24 juli
Vanmorgen vroeg uit de veren voor een kaartje voor de shuttle. Die gaat langs alle pretparken. Ieder hotel heeft een x aantal gratis kaartjes en op is op. Met een ontbijtje op de hangbank op de kamer en een kopje koffie beslissen we welk park we vandaag gaan bezoeken. Het wordt Walt Disney World: Magic Kingdom. Rond 9:15 arriveren we bij het park, maar natuurlijk zijn we niet de enige. We worden naar een parking verwezen en kunnen vanaf daar met een treintje naar de ticket verkoop. Vanaf de ticket verkoop kun je met de veerboot of de tram naar het park toe. En dan ben je binnen. We denke dat het heel groot is, maar zo groot is het niet, onze Efteling is groter. We gaan met de stoomtrein mee naar adventure land. Daar trekken we een fastpass voor de splash mountain en bezoeken een aantal attracties. We zien dat zo’n fastpass ideaal is, want de rijen zijn lang. Maar je kunt maar één keer in de 3 uur zo’n pas trekken. Het park is wel af, netjes schoon en de mensen zijn vriendelijk (overal trouwens). We verkennen ook de andere delen van het park en gaan her en der in een attractie. Ook doen we een fotoshoot met knabbel en babbel (wat zijn ze schattig). Als laatste bezoeken we de space mountain, hiervoor hebben we 4 uur geleden een fastpass getrokken, de drukst bezocht attractie van het park. Dan besluiten we om terug te gaan naar de auto, het is inmiddels half 8. Als we het plein voor het kasteel van assepoester oplopen is het er al behoorlijk druk, iedereen zit al op de stoepranden voor de lichtjes parade. We bedenken ons een gaan ook op de stoeprand zitten, het is wel is waar nog 1.5 uur wachten, maar ja dan zit je wel vooraan. Het was de moeite waard, prachtig. Moe en voldaan gaan we terug naar het hotel.

• 28 Juli 2013 - 21:02

Pap En Mam:

Hey veel veranderd in de parken? Weer een mooie dag achter de rug. groetjes

• 29 Juli 2013 - 14:59

Petra:

Wow, gaaf!! Ben er nog nooit geweest, maar lijkt me enorm leuk. Dat het kleiner is dan de Efteling had ik niet verwacht, apart.. Veel plezier nog!!

Groetjes Peet