Miami - cape Canaveral - St augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu Miami - cape Canaveral - St augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

Miami - cape Canaveral - St augustine

Blijf op de hoogte en volg Pascal

24 Juli 2013 | Verenigde Staten, Saint Augustine

22 juli:
Vandaag een ‘drukke’ dag. Dus zijn we vroeg uit de veren. We gaan vanaf Miami naar Cape Canaveral om het Kennedy space centre te bezoeken. Vanuit daar rijden we door naar St. Augustine. De eerste etappe is 3.5 uur. Meer dan we hadden gedacht. Tis best lang, en vooral saai, lange rechte betonnen wegen. De grote Mack vrachtwagens denderen je voorbij als je je netjes aan de snelheid houdt. Zowel links als rechts dus dat is wel even wennen. We hebben trouwens een mooie zilvere dodge (auto). Na twee uur rijden maken we een stop. We houden even plaspauze en eten een heerljke frozen yoghurt met verse aardbeien. Dan zijn we weer een beetje fris en alert om verder te rijden. Om kwart over 1 arriveren we bij het Centre. We nemen als eerste de bustour. Die gaat over het terrein van de NASA naar een mooie uitkijk post. Waarna hij doorrijdt naar de hal waar apollo 11 staat. We hebben een paar indrukwekkende filmpjes gekeken en rondgelopen. Het begint ook ineens heel hard te regenen, maar gelukkig is het na een half uur weer droog. We gaan terug met de bus naar het park en gaan daar nog in een soort theater waar een mooie film draait. Dan gaat helaas het park dicht. Maar voor ons ook tijd (18:30) om verder te rijden, we moeten nog 1.5 uur. We komen rond kwart over 8 aan in St.Augustine. Het stadje doet een beetje ouderwets en gezellig aan. We slapen in het Hilton (concour hipique hoor) We hebben een leuke kamer, want als we de achter deur open doen stappen we zo op het plateau van het zwembad en kunnen we een duik nemen. Dat doen we natuurlijk ook even, in de spa. Heerlijk warm bubbelbadje. Dan gaan we douchen ( het chloor gehalte was zo hoog dat al onze sieraden pik zwart zijn.. beetje jammer) Iemand nog een huishoudelijk tip om het schoon te maken, (tandpasta werk niet) Dan gaan we op zoek naar een plekje om te eten. We vinden een leuk (vooral hip) barretje/bistro. We bestellen een belachelijk duur biertje en een glas zoete wijn. En 2 heerlijke steaks. We zijn helemaal blij.. komt de serveerster 5 minuutjes later vertellen dat de keuken gesloten is, dus dat we niet kunnen eten hier. Gelukkig kunnen we het bier en de wijn ook nog annuleren dus gaan we snel op zoek naar iets anders. Het is inmiddels ook wel 22:00 uur geweest, we vinden op de hoek een bar die late night snacks serveerd. Maar dat is echt onze smaak niet, inktvisringen en hele apart gerechtjes. We vragen heel lief aan de mevrouw of ze misschien 2 bordjes friet voor ons wil maken, en gelukkig is ze de moeilijkste niet en krijgen we allebei een bordje friet met ketchup. Mmmm!!!!

• 24 Juli 2013 - 14:21

Angelique:

Heb net gelezen een nacht in de cola leggen, weet niet of het werkt

• 24 Juli 2013 - 18:50

Pap En Mam:

Heb je al shampoo geprobeerd op een doekje.... Jullie autootje ook airco? Hier toch wel lekker hoor in de auto. Jullie weer al heel veel gezien en ontdekt.