key west- john pennekamp - miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu key west- john pennekamp - miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Pascal Patricia - WaarBenJij.nu

key west- john pennekamp - miami

Blijf op de hoogte en volg Pascal

12 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Miami

Nou.. we hebben een tijdje zonder internet gezeten.. maar hier zijn ze dan onze laatste belevenissen.

31-7
Gisterenavond hebben we in een Italiaans restaurantje gegeten hier om de hoek. Het uit eten gaan is hier toch anders dan in Nederland. Hier stamp je je eten naar binnen, wil je nog een toetje wordt er gelijk gevraagd tijdens het afruimen, als je dat wilt staat er in nood time een toetje en als je de laatste hap binnen hebt wordt je bord weg gehaald en krijg je je rekening. Natafelen of even rustpauze tussen door kennen ze hier niet. Dus meestal staan we redelijk snel weer op straat. We wandelen op het gemak terug naar Heron House Court en pakken onze tassen weer in. Vanmorgen een gezellig ontbijt, met zijn allen aan één grote tafel. We ontmoeten een ouder stel uit Oostenrijk en als we bijna klaar zijn schuift er nog een nederlands stelletje aan uit Roosendaal, waar we even gezellig mee kletsen en reistips met elkaar uitwisselen. Voor we het weten is het al weer 11 uur en moeten we echt gaan vertrekken. De rit naar Miami is 3,5 uur en we willen graag nog een tussen stop maken bij het John Pennekamp Reef om te kajakken in de Mangrove. Onderweg stoppen we nog bij een aantal winkeltjes. Rond 14:00 uur arriveren we bij het natuurpark en huren een kajak. Onze autosleutels staan borg voor de kajak. .spannend. Hopelijk zorgen ze er goed voor. Het kajakken is prachtig, maar wel een onduidelijke route, we gaan natuurlijk verkeerd en daar is het behoorlijk ondiep, maar gewoon een beetje heen en weer wiebelen met zijn tweeën (met veel lol) en we drijven weer. Na het kajakken springen we er nog even in met onze snorkel.. maar tis niet zo mooi hier. Daarvoor zal je wel een toer moeten boeken. We besluiten door te rijden want Patricia denkt dat we vandaag de auto in moeten leveren (en maar 1 nacht in Miami zijn en morgen op Cruise gaan. Dat heb je als je het ‘lang leven de vakantie gevoel’ hebt.. dan weet je soms niet meer precies welke dag het is. En leven we dus al een dag vooruit. Als we in het hotel in Miami aankomen en de man (nou ja jongetje) achter de balie ons vertelt dat we er 2 nachtjes slapen balen we een beetje.. dan hadden we nog wel wat langer in john pennekamp kunnen blijven want dan hoeft de auto dus ook niet terug te zijn vandaag om 17:00 uur. Nou ja.. Dan toch maar parkeren op de Valet parking ‘rip uit je lijf’. We gaan toch eerst even kijken of we de auto niet vandaag al kwijt kunnen.. dat scheelt weer een rip en morgen hebben we de auto niet nodig want we gaan een dagje hop on hop off met de bus. Maar helaas.. de verhuur is al dicht. We parkeren de auto, gaan lekker douchen en gaan het bruisende avond/nacht leven van Miami opzoeken. We gaan op zoeken naar de Espanõla Way. Een gezellig straatje vol restaurantjes en barretjes. We kiezen een leuk restaurantje uit, maar het is hier druk dus krijgen we een pieper mee, als er een tafel vrij is gaat hij af en dan kunnen we terug keren naar het restaurant. Ze denken ongeveer 20 minuutjes maar na 10 minuten gaat hij al af en kunnen we aan tafel. Heerlijk gegeten, daarna wandelen we door de gezellige winkelstraat weer terug naar het hotel. En doen onderweg nog een drankje.. heerlijk vakantiegevoel!